Senaste nytt

SAS - An evening of conversation -EBD+

bajenludde

Medlem
En intressant grej till som sades (och inte redan tagits upp här i tråden vad jag kan se) rörde samarbetet med Scandic. EBD kan förvänta sig en statusmatch till en "REALLY high level" i Scandics program. Det preciserades inte mer än så, men jag tolkar det som absolut minst Level 5. Kanske till och med högre?

Linmet

Medlem
SQ som i singapore Airlines? Varför ska wards släppas till dem i annan alliance?

Positivt med loungerna och hoppas på scandic!

tack alla för update!

ilon

Medlem
En intressant grej till som sades (och inte redan tagits upp här i tråden vad jag kan se) rörde samarbetet med Scandic. EBD kan förvänta sig en statusmatch till en "REALLY high level" i Scandics program. Det preciserades inte mer än så, men jag tolkar det som absolut minst Level 5. Kanske till och med högre?
Och för den som är intresserade av det, även åt andra hållet

eddo

Medlem
Det som sades kring tillgängligheten var att vissa bolag av misstag släppt för många platser till en början än vad som var avsett. Dessa bolag har sedan justerat sin tillgänglighet, till vad den var tänkt att vara. Men man underströk att detta inte var på SAS initiativ och att man från SAS sida inte strypt eller påverkat tillgängligheten negativt på något sätt. Aron var även tydlig med att han ansåg att det var bra tillgänglighet överlag, men att man kan bli bättre på att visualisera den. Av bland annat den anledningen har man arbetat fram den nya sökmotorn och sidan som länkats här tidigare under kvällen.
Väldigt tråkigt att man låtsas som att inget problem finns när det är helt uppenbart att t.ex. AF och KLM släpper platser till Delta som inte kan bokas via SAS. Men Aron och gänget låtsas som att det inte sker. Köper att allt inte lirar till 100% ännu och jag har hela tiden försökt ha en relativt positiv inställning till alliansbytet. Men just detta stör jag mig på, varför låtsas som att problemet inte finns när alla andra ser det?

Håller för övrigt inte heller med om den sista delen. Tar utan tvekan hellre ett bra utbud där platserna är lite svårare att hitta istället för det motsatta.

ilon

Medlem
SQ som i singapore Airlines? Varför ska wards släppas till dem i annan alliance?

Positivt med loungerna och hoppas på scandic!

tack alla för update!
Ja, SQ som i Singapore Airlines och just för att de INTE är i samma allians misstänker jag.
Det ska gå inom en (en specificerad framtid) gå att boka poängresor med dem (som jag förstod det).

Soetflyg

Medlem
Det som sades kring tillgängligheten var att vissa bolag av misstag släppt för många platser till en början än vad som var avsett. Dessa bolag har sedan justerat sin tillgänglighet, till vad den var tänkt att vara. Men man underströk att detta inte var på SAS initiativ och att man från SAS sida inte strypt eller påverkat tillgängligheten negativt på något sätt. Aron var även tydlig med att han ansåg att det var bra tillgänglighet överlag, men att man kan bli bättre på att visualisera den. Av bland annat den anledningen har man arbetat fram den nya sökmotorn och sidan som länkats här tidigare under kvällen.
Tack för rapport Ludde!
Men jävlar vad deprimerad man blir över Arons syn på tillgängligheten. Fortsätta borra huvudet i sanden alltså.

Cartman

Medlem
Stort tack för rapportering palmen & ilon !

SQ Awards var ju bra. Blir intressant att se priset.
Kul att CPH får en flagship lounge och man får hoppas att SAS hittar god lönsamhet i stor-Köpenhamn. Marknadskrafterna får ta hand om ARN och OSL.

Störigt "svenskt beteende" att inte ens adressera och föregå elefanten i rummet. Svagt agerat.

TP12

Medlem
Får se om han kommer undan med det på eventet i DK.

Bara så jag inte missar något uppenbart, länken till nya sökmotorn visar bara SAS bonusresor - korrekt?

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen