Senaste nytt

SAS AMEX uppgradera senast 7/6-2021 och få 20-30k poäng

John Rambo

Medlem
Historiskt; har det dykt upp sådana här deals senare under året?
Jag kämpar med tjejens 150k på premium efter att ha uppnått 150k på mitt eget premiumkort, så kommer inte behöva Elite i år, men tänkte köra det kommande år.. Behöver de 20k statuspoängen, men först framåt sen höst.. Blir kostsamt att betala för 5 mån(1500kr) ”i onödan”för kortet, för att möjligtvis tjäna 30k poäng.
 

Canadien

Medlem
Historiskt; har det dykt upp sådana här deals senare under året?
Jag kämpar med tjejens 150k på premium efter att ha uppnått 150k på mitt eget premiumkort, så kommer inte behöva Elite i år, men tänkte köra det kommande år.. Behöver de 20k statuspoängen, men först framåt sen höst.. Blir kostsamt att betala för 5 mån(1500kr) ”i onödan”för kortet, för att möjligtvis tjäna 30k poäng.

Nej, det är en ny företeelse, så ingen direkt historik på hur ofta de kan tänkas återkomma. Men om de märker att det slår väl ut, med många som uppgraderar (och behåller kortet) så kommer det säkert tillbaka.
 

Nahoj

Medlem
Synd, hade hoppats på dubbel dipp. Har nån fått poäng på feb premium kampanj eller håller dom den till "slutdatum"?

Uppgraderade från Premium till Elite-kortet, och har ännu inte fått de 30 000 poängen, som man ska få efter uppnådd spendering inom 3 månader. Skrev till American Express genom appen, och fick bekräftat att spenden är uppnådd, men fick för övrigt inget annat svar än att poängen ska dyka upp senast i augusti. Möjligtvis så ringer jag American Express svenska kundservice inom det närmaste, då jag behöver de poängen för att uppnå fly premium-nivån (förmån genom SAS Mastercard Premium).
 

palmen

Moderator
Uppgraderade från Premium till Elite-kortet, och har ännu inte fått de 30 000 poängen, som man ska få efter uppnådd spendering inom 3 månader. Skrev till American Express genom appen, och fick bekräftat att spenden är uppnådd, men fick för övrigt inget annat svar än att poängen ska dyka upp senast i augusti. Möjligtvis så ringer jag American Express svenska kundservice inom det närmaste, då jag behöver de poängen för att uppnå fly premium-nivån (förmån genom SAS Mastercard Premium).
Det står väl ingenstans att poängen kommer direkt vid uppnådd spend?
Det har senaste året ungefär varit så att det betalas ut i slutet på kampanj perioden. Tror detta är en konsekvens av alla som hoppar på erbjudanden och får bonus och sen säger upp kortet direkt.
 

Felipe

Medlem
Hi everybody! Is there a way to keep the spending towards 150k that you need for the 2 for 1 while upgrading? I got the Premium this month with the latest promotion for extra points, I did not get the extra points yet, even though I have achieved the spending already. Will I still get the bonus points if I upgrade? (Sorry for not speaking Swedish! :()
 

Felipe

Medlem
No.
No.
That’s ok, most here understand english very well.

That's unfortunate. Thought at least the bonus points I got from achieving the 30k spending would be sent to my account even after upgrading. Actualyl this is what I understood from the previous messages (but might have been a Google Translator mistake).
 

Berglund

Medlem
Thought at least the bonus points I got from achieving the 30k spending would be sent to my account even after upgrading.
Yes, I might have misread while I was on the run earlier. You ”should” receive the points for reaching the minimum spend. However, it seem like Amex has changed a bit of how/when they reward the points so there are no/only few data points to indicate how it really works.

You are right in thinking that you should receive those. But the swedish Amex hasn’t really had those upgrade offers in a very long time (ever?) thus things are far from certain.
 

John Rambo

Medlem
Historiskt; har det dykt upp sådana här deals senare under året?
Jag kämpar med tjejens 150k på premium efter att ha uppnått 150k på mitt eget premiumkort, så kommer inte behöva Elite i år, men tänkte köra det kommande år.. Behöver de 20k statuspoängen, men först framåt sen höst.. Blir kostsamt att betala för 5 mån(1500kr) ”i onödan”för kortet, för att möjligtvis tjäna 30k poäng.

Insåg nu när jag återvänt till att överväga det att jag inte någonstans på Amex sidan hittar info om de 20k statuspoängen för Elite.. Vet någon vart den informationen går att läsa (det är väll inte så illa att de tagit bort denna förmån?! )
 
Toppen