Senaste nytt

SAS AMEX uppgradera senast 7/6-2021 och få 20-30k poäng

Canadien

Medlem
Vad skulle en eventuell Elite kampanj vara? Vet ju att de körde någon "spendera Xkr och får Y poäng" innan jul men efter det tar min fantasi slut :)
Elite skulle kunna få högre värvningsbonus en period när de värvar andra, trippa poäng nån helg då och då för Elite.
 

intuition

Medlem
Är det någon som vet om Amex gör ny kreditprövning vid uppgradering av kort?

Jag vet att när man ansöker om nytt kort, dvs utanför den här typen av uppgraderingskampanjer, så går man igenom hela ansökan med kreditprövning mm. Då kan man klicka i "ska ersätta befintligt kort".
Om man klickar vidare på erbjudandet att uppgradera så hamnar man direkt i en dialog som bara säger "Snart klart, uppge bara nummret på befintligt kort". Så jag antar att det verkligen är ett annat flöde och de helt enkelt bara byter kort. Eller får man helt enkelt behålla sitt kortnummer?!

Leveranstiden av kort är ju lång med postens nya varannandags-princip, så vad händer i perioden mellan uppgraderingen och att det nya kortet verkligen kommer?

Om det är någon som gjort denna uppgradering får ni gärna posta erfarenheter!
 

eddo

Medlem
Är det någon som vet om Amex gör ny kreditprövning vid uppgradering av kort?

Jag vet att när man ansöker om nytt kort, dvs utanför den här typen av uppgraderingskampanjer, så går man igenom hela ansökan med kreditprövning mm. Då kan man klicka i "ska ersätta befintligt kort".
Om man klickar vidare på erbjudandet att uppgradera så hamnar man direkt i en dialog som bara säger "Snart klart, uppge bara nummret på befintligt kort". Så jag antar att det verkligen är ett annat flöde och de helt enkelt bara byter kort. Eller får man helt enkelt behålla sitt kortnummer?!

Leveranstiden av kort är ju lång med postens nya varannandags-princip, så vad händer i perioden mellan uppgraderingen och att det nya kortet verkligen kommer?

Om det är någon som gjort denna uppgradering får ni gärna posta erfarenheter!

Jag uppgraderade vid förra kampanjen från Premium till Elite och de tog ingen ny kreditupplysning. Exakt samma kreditutrymme som på mitt gamla Premiumkort så de verkar bara köra vidare med samma utan någon ny kreditprövning.

Efter ca 2-3 dagar från min ansökan såg jag det nya Elite-kortet i appen (och inte längre mitt gamla Premium). Kunde använda mitt gamla kort hela tiden tills jag fick mitt nya Elite. Från och med att jag såg det nya Elite-kortet i appen räknades även min spend på mitt Elite - trots att jag använde mitt gamla kort fram till att det nya levererades
 

MrRob

Medlem
Är det någon som vet om Amex gör ny kreditprövning vid uppgradering av kort?

Jag vet att när man ansöker om nytt kort, dvs utanför den här typen av uppgraderingskampanjer, så går man igenom hela ansökan med kreditprövning mm. Då kan man klicka i "ska ersätta befintligt kort".
Om man klickar vidare på erbjudandet att uppgradera så hamnar man direkt i en dialog som bara säger "Snart klart, uppge bara nummret på befintligt kort". Så jag antar att det verkligen är ett annat flöde och de helt enkelt bara byter kort. Eller får man helt enkelt behålla sitt kortnummer?!

Leveranstiden av kort är ju lång med postens nya varannandags-princip, så vad händer i perioden mellan uppgraderingen och att det nya kortet verkligen kommer?

Om det är någon som gjort denna uppgradering får ni gärna posta erfarenheter!


När jag uppgraderade senast togs det ingen ny kreditupplysning och mitt befintliga kort fungerade tills det nya anlände.

Edit: Tvåa på bollen men jag har samma erfarenheter som eddo.
 

Tomas E

Medlem
Jag uppgraderade vid förra kampanjen från Premium till Elite och de tog ingen ny kreditupplysning. Exakt samma kreditutrymme som på mitt gamla Premiumkort så de verkar bara köra vidare med samma utan någon ny kreditprövning.

Efter ca 2-3 dagar från min ansökan såg jag det nya Elite-kortet i appen (och inte längre mitt gamla Premium).
När jag uppgraderade senast togs det ingen ny kreditupplysning och mitt befintliga kort fungerade tills det nya anlände.
Samma sak här med uppgradering från Basic till Premium för någon månad sedan.
 

GOTBound

Medlem
Jag beställde uppgradering SAS Classic till SAS Premium sent i tisdags kväll.
I morse kom ett mail att mitt var uppgraderat i Apple Pay samt klart att användas.

Jag fick även ett mail att mitt Platinum uppgraderats i Apple Pay men det ser ut som samma kortnummer, hoppas det bara är ett standard mail och inte AMEX som pillat på mitt Platinum.
 
Toppen