Senaste nytt

SAS Amex Premium - Just nu! Ansök senast 30/4 och få 30 000 EuroBonus Extrapoäng**

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det någon motsvarande kampanj för att uppgradera Classic till Premium?
Fanns under den perioden, jag uppgraderade mitt till premium för 20000 extra poäng.
Skulle också betalas ut senast i Augusti efter uppnådd spend.
Uppnådde min spend för flera veckor sen, men inga poäng än så länge.

Fanns under den perioden, jag uppgraderade mitt till premium för 20000 extra poäng.
Skulle också betalas ut senast i Augusti efter uppnådd spend.
Uppnådde min spend för flera veckor sen, men inga poäng än så länge.
Samma här. Gissar att de kommer hålla inne med att dela ut poängen ett tag. Så har jag för mig att varit i andra liknande kampanjer tidigare.

Hej, nyreggad användare men en lurker sedan en tid tillbaka då jag försökt komma lite in i "gejmet" vad gäller poäng och hela faderullan.
Så ber redan nu om ursäkt ifall jag kommer med självklara frågor eller brister i forumkutymen :D

Såg att AMEX nu igen har 30k/Premium och 45k/Elite kampanjer som jag blev sugen på då jag missade senaste och tänkte maxa då jag kommer börjar resa en del med SAS. Men är det bara jag som inte kan läsa, eller har Elite tappat sina 20k statuspoäng/år dvs automatisk-Silver?
I så fall blir det kortet mycket mindre intressant för mig, har redan SAS MC Premium och Curve och Elite hade varit ett schysst kort för skjuts till EBG, Lounge och 2-4-1. Har jag bara missat eller har denna ändring kommit här mellan kampanjerna? Såg själv texten för inte så länge sedan.

EDIT: Big Birger och John Rambo hittade snabbt referenser på att jag faktist inte kan läsa, utan auto-Silver gäller ännu! Tack!

Last edited:
Det står på amex hemsida att man alltid är "Du är alltid minst silvermedlem i SAS bonusprogram". Det tolkar jag som att man får 20 000 statuspoäng. Tror inte att det ändrats utan att formuleringen varit så länge.

Det står på amex hemsida att man alltid är "Du är alltid minst silvermedlem i SAS bonusprogram". Det tolkar jag som att man får 20 000 statuspoäng. Tror inte att det ändrats utan att formuleringen varit så länge.
Ah, yes de har gjort det lite mindre synligt, flyttat från en av huvudfördelarna dit. Tack!
Verkar som de ändå slarvat och skrivit lite otydligt. Till exempel står det såhär vid Elite gällande reseförsäkring:
AMEX skrev:
Gäller för resor på upp till 120 dagar när du betalat minst 75% av resan (transport & boende) med ditt Platinum).

Oh well, blir väl att plocka sig ett sådant i sommar då.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen