Senaste nytt

SAS Amex eurobonus-kampanjer

Size

Medlem
Hej.

Ny på forumet här!

Tänkte skaffa ett SAS Amex premium men insåg att jag precis missat en kampanj där man fick trevligt med Eurobonus poäng.
Hur ofta brukar de ha kampanjer? Funderar på att vänta tills en eventuell nästa kampanj kommer men vad kan det vara, 3 mån? 6 mån?

Någon som har tips?

Allt gott!
 
Halloj,

Det var en tidigare i Oktober om jag minns rätt, där man fick 100k för Elite och 60k för Premium. Den som var nyligen var väl standard belopp. Så jag gissar kanske 3-4 månader mellan dessa kampanjer?

Annat alternativ är att bli värvad, tror du får 12k för Premium och 18k för Elite (med spendkrav på 15k/20k)
Vanliga välkomstkampanjer brukar ge 30k / 45k (med högre spendkrav, osäker på hur mycket).

Så jag hade frågat mig själv, är det en voucher jag siktar på i år, isåfall när är senaste datumet jag behöver ha kortet för att hinna innan 31/12?
Eller endast poäng, då skulle du kunna vänta till nästa kampanj.

OBS: 100k/60k-kampanjen är nog en outlier, så inget man borde räkna att det kommer igen.
 

palmen

Moderator
Hej.

Ny på forumet här!

Tänkte skaffa ett SAS Amex premium men insåg att jag precis missat en kampanj där man fick trevligt med Eurobonus poäng.
Hur ofta brukar de ha kampanjer? Funderar på att vänta tills en eventuell nästa kampanj kommer men vad kan det vara, 3 mån? 6 mån?

Någon som har tips?

Allt gott!
Det brukar vara kampanjer var och varannan månad. Det är dock lite olika hur mycket poäng kampanjerna ger och vad kraven är mm. Men jag skulle gissa att det kommer en kampanj senast under april, sen är frågan hur bra den kommer att vara.
 

Size

Medlem
Halloj,

Det var en tidigare i Oktober om jag minns rätt, där man fick 100k för Elite och 60k för Premium. Den som var nyligen var väl standard belopp. Så jag gissar kanske 3-4 månader mellan dessa kampanjer?

Annat alternativ är att bli värvad, tror du får 12k för Premium och 18k för Elite (med spendkrav på 15k/20k)
Vanliga välkomstkampanjer brukar ge 30k / 45k (med högre spendkrav, osäker på hur mycket).

Så jag hade frågat mig själv, är det en voucher jag siktar på i år, isåfall när är senaste datumet jag behöver ha kortet för att hinna innan 31/12?
Eller endast poäng, då skulle du kunna vänta till nästa kampanj.

OBS: 100k/60k-kampanjen är nog en outlier, så inget man borde räkna att det kommer igen.
Tack för utförligt svar!
Voucher är inget fokus detta år utan vill mest komma upp i så många poäng som möjligt. Får man vouchern så fort man nått upp till 150k spend eller efter kalenderår? Kanske kan vara klokt att vänta någon månad och se om det kommer någon ny kampanj, samtidigt har jag lite större inköp på gång som hade vart trevligt att ta på kortet för poäng.
 
Voucher är inget fokus detta år utan vill mest komma upp i så många poäng som möjligt.
Bara för att vara övertydlig så att du inte missar något i och med att du är ny på det här med SAS-korten, så räknas spend mot voucher per kalenderår, så om du bara nått 149k den sista december, så ställs mätaren om till 0 den första januari. Det är därför det är bra att börja spendera så tidigt som möjligt på året.

Men om det inte spelar någon roll i år så kan det gott vara värt att vänta ett par månader och vänta in en kampanj. Att teckna det billigare Mastercard-kortet som @Emil123 rekommenderar här ovanför är också klokt, både under tiden du väntar på ditt Amex, men även senare så finns det alltid ställen som inte tar Amex, och då är det bra att kunna tjäna poäng ändå.
 

Size

Medlem
Bra tips ovan!
Ska skaffa ett SAS Mastercard kort så länge och börja använda. Finns det värvningslänkar på det också eller är EB poäng på signup via hemsidan nu bra? Har jämfört dem båda och det är ganska mkt högre kostnad för premium. Dumsnålt att ta standard eller är det en tillräcklig god start, i synnerhet när tanken framöver är ett SAS Amex premium? Poängmässigt verkar det inte vara överdriven stor skillnad. Utan det är i sådana fall avsaknaden av Fly premium/statuspoäng. Tankar?
 

jumbooze

Medlem
Bra tips ovan!
Ska skaffa ett SAS Mastercard kort så länge och börja använda. Finns det värvningslänkar på det också eller är EB poäng på signup via hemsidan nu bra? Har jämfört dem båda och det är ganska mkt högre kostnad för premium. Dumsnålt att ta standard eller är det en tillräcklig god start, i synnerhet när tanken framöver är ett SAS Amex premium? Poängmässigt verkar det inte vara överdriven stor skillnad. Utan det är i sådana fall avsaknaden av Fly premium/statuspoäng. Tankar?

Om du inte har behov av statuspoängen och inte ser att du kommer upp till någon användbar fly premium status så skulle jag nog kört på standard och tagit partnerearner kort till sambo om sådan finns.
Ingen värvning på MasterCard


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

TP12

Medlem
Bra tips ovan!
Ska skaffa ett SAS Mastercard kort så länge och börja använda. Finns det värvningslänkar på det också eller är EB poäng på signup via hemsidan nu bra? Har jämfört dem båda och det är ganska mkt högre kostnad för premium. Dumsnålt att ta standard eller är det en tillräcklig god start, i synnerhet när tanken framöver är ett SAS Amex premium? Poängmässigt verkar det inte vara överdriven stor skillnad. Utan det är i sådana fall avsaknaden av Fly premium/statuspoäng. Tankar?
Skiljer ca 1 300 i årsavgift. 50 % högre poängintjäning på premium (vilket i min värld är ganska stor skillnad). Värderar du poängen till 10 öre/styck så kan du utifrån tänkt spend räkna ut om det är värt det. 7 000 fler poäng i sign-upbonus gör att första året borde gå att räkna hem med ganska begränsad spend.
 
Toppen