Senaste nytt

SAS Amex eurobonus-kampanjer

Size

Medlem
Sant!

Betalas årsavgiften direkt eller läggs månadsvis på fakturan? Vad händer med poängen om man väljer premium och senare nedgraderar/byter till standard? Försvinner välkomstbonuspoängen då?

Planen är att skaffa Sas Amex premium och då känns det lite väl att ha Mastercard premium också.
 

TP12

Medlem
Sant!

Betalas årsavgiften direkt eller läggs månadsvis på fakturan? Vad händer med poängen om man väljer premium och senare nedgraderar/byter till standard? Försvinner välkomstbonuspoängen då?

Planen är att skaffa Sas Amex premium och då känns det lite väl att ha Mastercard premium också.
Årsavgiften dras årsvis men bör betalas tillbaka om man inte har kortet i ett år - rekommenderar en genomläsning av villkoren. Kolla även igenom villkoren om det står något specifikt gällande bonusen men hade nog väntat några månader åtminstone.

Är tyvärr en hel del butiker som inte tar Amex så det brukar bli en hel del spend på MC också.
 
Bra tips ovan!
Ska skaffa ett SAS Mastercard kort så länge och börja använda. Finns det värvningslänkar på det också eller är EB poäng på signup via hemsidan nu bra? Har jämfört dem båda och det är ganska mkt högre kostnad för premium. Dumsnålt att ta standard eller är det en tillräcklig god start, i synnerhet när tanken framöver är ett SAS Amex premium? Poängmässigt verkar det inte vara överdriven stor skillnad. Utan det är i sådana fall avsaknaden av Fly premium/statuspoäng. Tankar?
Om du ska skaffa MC nu, skulle jag tipsa att först ansöka för standard-kortet, vänta på att få in 3000p, för att sedan uppgradera till Premium. Detta ger dig 13000p "gratis". (Dessa sign-on bonusar har ersatt värvningar på MC tror jag)

Amex har värvningar, men där är det nog bäst att avvakta på nästa kampanj för att få poängen, såvida du inte behöver kommande spenden för att nå voucher detta kalenderår!
 

Snafidafi

Medlem
”Kontohavaren erlägger i förekommande fall års- /månadsavgift i förskott. Om avtalet avslutas innan den period för vilken årsavgift betalats i förskott har gått till ända, har kontohavaren rätt till återbetalning av den del avgiften som avser tiden efter det att avtalet har avslutats.”

Från villkoren för SAS MC
 

Size

Medlem
Om du ska skaffa MC nu, skulle jag tipsa att först ansöka för standard-kortet, vänta på att få in 3000p, för att sedan uppgradera till Premium. Detta ger dig 13000p "gratis". (Dessa sign-on bonusar har ersatt värvningar på MC tror jag)

Amex har värvningar, men där är det nog bäst att avvakta på nästa kampanj för att få poängen, såvida du inte behöver kommande spenden för att nå voucher detta kalenderår!
Bra tips! Blev att jag skaffade standar-kortet nu till att börja med.
 

Snafidafi

Medlem
Hittar ingen info hur lång tid det tar att få poäng, eller att man kan få poäng för att uppgradera? Någon som vet?
 

palmen

Moderator
Hittar ingen info hur lång tid det tar att få poäng, eller att man kan få poäng för att uppgradera? Någon som vet?
Poängen kommer in när du uppnåt spendkraven och datumet för när poängen senast ska betalas ut inträffar. Ibalnd är det 10 månader, andra gånger är det 2 månader. När jag uppgraderade i december så stod det att poängen senast skulle komma i slutet på mars, så det borde ske inom 3 veckor.
 

Snafidafi

Medlem
Poängen kommer in när du uppnåt spendkraven och datumet för när poängen senast ska betalas ut inträffar. Ibalnd är det 10 månader, andra gånger är det 2 månader. När jag uppgraderade i december så stod det att poängen senast skulle komma i slutet på mars, så det borde ske inom 3 veckor.
Du menar inte amex nu? Verkar ju bara vara 3 köp som krävs med premium och poäng efter ytterligare 3 mån.

Hittar dock ingen info kring villkor för 3000 poäng med baskortet eller uppgradering därifrån

*edit
Inser att tråden handlar om amex och inte MC men delar av diskussionen fortsatte kring MC
 

palmen

Moderator
Du menar inte amex nu? Verkar ju bara vara 3 köp som krävs med premium och poäng efter ytterligare 3 mån.

Hittar dock ingen info kring villkor för 3000 poäng med baskortet eller uppgradering därifrån

*edit
Inser att tråden handlar om amex och inte MC men delar av diskussionen fortsatte kring MC
Tråden handlar om Amex och jag pratar om Amex, utgick ifrån att det var det du frågade om.
 

Ilmu90

Medlem
Hej, vet inte om detta är något nytt men enligt AMEX kundtjänst så har villkoren för ny medlem ändrats sedan februari 2023. Enligt personen så räknas numera ny medlem en person som inte haft ett AMEX kort i minst 1 år. Någon som har hört liknande eller något annorlunda?
 
  • Wow
Reactions: Gus
Toppen