Senaste nytt

SAS Amex Elite - 45.000 signup poäng, ansök senast 30 november 2021

mischadee

Medlem
Bra sign-up bonus. Gäller detta även om ansökan är på en värvning. Alltså om jag värvar någon till Alex Elite så får jag värvningsbonus (är det 18 000 poäng?) och hen får 45 000 poäng?
 

palmen

Moderator
Bra sign-up bonus. Gäller detta även om ansökan är på en värvning. Alltså om jag värvar någon till Alex Elite så får jag värvningsbonus (är det 18 000 poäng?) och hen får 45 000 poäng?
Nej, detta och alla andra liknande erbjudanden har aldrig gällt vid värvning.
Amex ledsnade väl på alla som "fake-värvade" och ger nu alla poängen till den som skaffar korten istället och krav på att behålla korten längre än någon vecka.
 

palmen

Moderator
Har någon sett liknande kampanjer för Amex Gold eller Platinum?

(funderar på att byta från Elite...)
Ja de kommer lite då och då, om det inte är någon brådska är det bara vänta lite så lär det komma. Titta lite äldre trådar i kreditkort forumet så hittar du nog trådar om de flesta kampanjer
 

Bulle

Medlem
Nej, detta och alla andra liknande erbjudanden har aldrig gällt vid värvning.
Amex ledsnade väl på alla som "fake-värvade" och ger nu alla poängen till den som skaffar korten istället och krav på att behålla korten längre än någon vecka.

Exakt! Verkar ju som detta är det nya nu och ser ut som dom verkligen få igång att folk använder korten med tanken på vilka summor det måste handlas för.
 

intuition

Medlem
Är det någon som har koll på hur länge jag måste ha kortet för att få poängen?


Jag tror inte att det finns ett exakt svar på det. Du behöver åtminstone ha kortet till dess poängen är överförda. När det händer kan variera, men Amex har på senare tid oftast annonserat ett "poängen överför senast..." datum och i en del fall väntat till detta datumet för att ge ut poängen.
 
  • Gilla
Reactions: MJA
Toppen