Senaste nytt

SAS Amex Elite - 20p/100kr på SAS biljetter..

Lite på samma ämne...fast ändå något helt annat... :)

Miles and more, via resursbank, hävdar att man enbart kan tjäna in poäng upp till din kreditlimit. Dvs om du har 50k i limit så kan du tjäna max 10k poäng per månad (intjäning 20p/100kr), oavsett om du spenderar mer. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt.

Kan det finnas någon liknande tanke hos SEB?

Har man rent mjöl i påsen så kan man ju påvisa sin högre inkomst utan problem.
Inkomst och spend kan vara väldigt löst kopplade, eller helt orelaterade. ;)

Man kan ju även höja sin kreditgräns.
Ja det måste vara klart mycket bättre än att "ligga på gränsen" och behöva "passa" och "fylla på". Det första kreditkort jag hade tror jag hade en limit på 10k och reglerna för detta vara att man var "tvungen" att betala in allt innan månadsskifte/räkning/faktura/kontoutdrag för att helt slippa räntekostnader. Ett d-a elände att hålla på med och hålla rätt på, men detta var ett tag sedan...

Ja detta fick jag på min faktura för 5 dagar sen, tur man inte åker så mycket SAS just nu då.
Samtidigt, mer glad att de låter 20p/100kr vara kvar helt än att sänka alla vanliga köp. Visst synd att när man köper svindyra C klass USA/ASIA biljetter framöver på SAS blir de inte samma Punsch med poäng som tidigare :(

Jag har Elite Betalkort

upload_2020-12-17_15-0-39.png

Japp, fick upp det idag av ren slump - har SAS Amex Elite kreditkort. Kollar oftast bara online och sen betalar in fakturan. Märkligt att Amex inte skrivit något som de brukar göra vid förändringar ? 2 EB kampanjer under hösten och vintern, då bör det bli fler sådana eller något annat extra, men såklart ett av de bästa korten ändå, får boka med SAS Mastercard vid bokning av flyg o resten med Amex.

Miles and more, via resursbank, hävdar att man enbart kan tjäna in poäng upp till din kreditlimit.

Är det något nytt? När de körde 1p/1SEK hösten 2018 så fyllde jag på kortet ofta för att kunna dra in mycket poäng utan att ha så hög kredit. Tror det var 50k men spenderade över 150k i December på det kortet.

Är det något nytt? När de körde 1p/1SEK hösten 2018 så fyllde jag på kortet ofta för att kunna dra in mycket poäng utan att ha så hög kredit. Tror det var 50k men spenderade över 150k i December på det kortet.

Jag tror nyckeln i det hela ligger om du förstår andemeningen i hela citatet. (min fettext)
Miles and more, via resursbank, hävdar att man enbart kan tjäna in poäng upp till din kreditlimit. Dvs om du har 50k i limit så kan du tjäna max 10k poäng per månad (intjäning 20p/100kr), oavsett om du spenderar mer. Om det stämmer eller inte låter jag vara osagt.

Mig veterligen har det alltid hävdats från Resurs sida. Däremot så fungerar ju inte alltid saker som det står att det ska göras.

Last edited:
Såg precis att min SAS bokning bara gav 20p/100kr istället för 30p/100kr (har AMEX Elite).

Ringde in till kundtjänst som dubbelkollade och bekräftade att så var faktiskt fallet. förändringen är på SAS begäran och effektuerades vid årsskiftet.

Det märkliga (åter igen) är att SAS såklart inte uppdaterat detta på sin sida. Gr man på Tjäna EuroBonus-poäng med våra partners | SAS Se alla partners, där AMEX dyker upp först så står det fortfarande ” Med ett SAS EuroBonus American Express® Card tjänar du upp 30 Extrapoäng/100 kr. Välj mellan tre olika kort.” Vilket AMEX tyckte var ytterst märkligt och skulle ta det vidare.

PS. Om detta redan diskuterats i någon annan tråd så får moderatorerna gärna ta bort denna.

Såg precis att min SAS bokning bara gav 20p/100kr istället för 30p/100kr (har AMEX Elite).

Ringde in till kundtjänst som dubbelkollade och bekräftade att så var faktiskt fallet. förändringen är på SAS begäran och effektuerades vid årsskiftet.

Det märkliga (åter igen) är att SAS såklart inte uppdaterat detta på sin sida. Gr man på Tjäna EuroBonus-poäng med våra partners | SAS Se alla partners, där AMEX dyker upp först så står det fortfarande ” Med ett SAS EuroBonus American Express® Card tjänar du upp 30 Extrapoäng/100 kr. Välj mellan tre olika kort.” Vilket AMEX tyckte var ytterst märkligt och skulle ta det vidare.

PS. Om detta redan diskuterats i någon annan tråd så får moderatorerna gärna ta bort denna.
Du lyckades skrämmas rätt bra med din rubriksättning i alla fall ;)
Tur det var gamla nyheter och inte värre.

Toppen