Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.

sungtae

Medlem
Min erfarenhet är att många ställen tar, men att personlig kod inte funkar även om det först verkar så och man får köra med körkortet och signatur istället.

Tycker mig ha noterat att detta speciellt gäller de här vita lite kubaktiga terminalerna, men här gissar jag vilt.
 
Ni som har kontaktat Amex och försökt få bort årsavgiften men fått olika vouchers av varierande värden, ber ni bara om det då när de säger nej till att ta bort årsavgiften?
 

Homer

Medlem
Min erfarenhet är att många ställen tar, men att personlig kod inte funkar även om det först verkar så och man får köra med körkortet och signatur istället.

Tycker mig ha noterat att detta speciellt gäller de här vita lite kubaktiga terminalerna, men här gissar jag vilt.

och när man tankar i automat i USA är det postnummret som gäller, men oftast behövs ingenting dra magnetremsan och tanka (gäller inte bara Amex)
 

OliT

Medlem
och när man tankar i automat i USA är det postnummret som gäller, men oftast behövs ingenting dra magnetremsan och tanka (gäller inte bara Amex)

I dag ville inte mitt Amex fungera i en BP-automat i närheten av Lexington, Kentucky. Men jag misstänker att det snarare är Amex-folket som vill att jag ska höra av mig och bekräfta att det faktiskt är jag som har handlat en rackarns massa på den amerikanska landsbygden.

Jag berättade i och för sig för någon månad sen att jag skulle resa en hel del i USA, men det kanske behövs en till bekräftelse.

Ett litet tips förresten: Delta kör en grej, Skymiles Dining, som man kopplar till sitt kredit/kontokort och som gör att det trillar in lite extra poäng när man äter på restauranger som deltar. Så när jag använder mitt kort här så får jag dels Eurobonus-poäng, dels Skymiles (som aldrig går ut).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen