Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.

agehall

Medlem
Jag har inte haft några som helst problem med mina chipkort från AmEx. Dock hoppas jag att det ligger ett nytt hemma i brevlådan nu, för mitt temporära kort går ut om en vecka...
 

PYRZ

Medlem
Provkörde mitt nya Amex SAS idag. Kan bekräfta att det inte fungerade med chipet. Efter samtal till AMEX kundtjänst och upplåsning för kontantuttag verkar det fungera. Ett gammalt problem med korten enligt kundtjänsten som de trodde var löst.


Har haft AMEX Gold sedan 2004 och har aldrig haft problem med chippet sedan de introducerade det. Har EB AMEX nu med chip sedan några veckor tillbaka och det var inte varit några problem med det heller, varken i Sverige eller utomlands...
 

JacobGBG

Medlem
Kändes smått bittert att handla för 9000:- på NetOnNet igår för att sedan upptäcka att de inte tar Amex.
 

Bamsefar

Medlem
Nej, de tar INTE Amex.

Mjaäe...

Om man beställer via posten, och plockar ut det på servicestället (som i mitt fall var Coop) så fungerar det.

Nyligen böt vi dock serviceställe, till ICA, och jag vet ärligt talat inte om det fungerar på ICA - men jag tror det.

Således, vill du betala med AmEx, så beställ via postförskott.
 

Homer

Medlem
Mjaäe...

Om man beställer via posten, och plockar ut det på servicestället (som i mitt fall var Coop) så fungerar det.

Nyligen böt vi dock serviceställe, till ICA, och jag vet ärligt talat inte om det fungerar på ICA - men jag tror det.

Således, vill du betala med AmEx, så beställ via postförskott.

Om man handlar mot postförskott får man ändå poäng genom SAS shoppingportal?
om inte så är det ju bara en bra deal om det är 2-4-1 vouchern man är ute efter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen