Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om Amex hos Preem

Vet inte om
det fungerar automatiskt med rabatten eller om man måste registrera kortet hos Preem ?

Det går automatiskt, det kommer som två olika poster på räkningen, en debitering med ordinarie pris och en kreditering med rabatten.

Last edited:
När det gäller Preem så funkar det utmärkt med Amex på alla stationer.

Det gör det inte alls, det kanske är ett fåtal där det inte fungerar men de finns.

Vidare har jag aldrig lyckats betala i automat på Statoil, och Shell är ett lotteri går på en del inte på andra
På ST1:s automater står det att de tar Amex men det gör de inte, vi jobbar på saken har deras kundtjänst sagt i minst ett år.

Inte ens alla Amerikanska bensinstationer tar Amex.

Vidare har jag aldrig lyckats betala i automat på Statoil, och Shell är ett lotteri går på en del inte på andra
På ST1:s automater står det att de tar Amex men det gör de inte, vi jobbar på saken har deras kundtjänst sagt i minst ett år.

Är ditt AMEX det nya med chip? Har hört att dessa kort har varit problem i automater på Shell och Statoil. Jag har fortfarande det gamla kortet utan chip och det har funkat till 100%. AMEX måste ta sig i kragen ang. chip-korten omgående!

Amex kort(med chip) fungerar på alla Statoil & Shell stationer som är bemannade.
Du behöver betala över disken istället av automaten.
Vissa nya terminaler(automat) tar emot Amex kort med chip, men inte gamla.

Har inte haft problem med mitt kort (med chip) på varken Statoil, Shell eller Preem. Har funkat alla gånger.

Är ditt AMEX det nya med chip? Har hört att dessa kort har varit problem i automater på Shell och Statoil. Jag har fortfarande det gamla kortet utan chip och det har funkat till 100%. AMEX måste ta sig i kragen ang. chip-korten omgående!

japp

Amex kort(med chip) fungerar på alla Statoil & Shell stationer som är bemannade.
Du behöver betala över disken istället av automaten.
Vissa nya terminaler(automat) tar emot Amex kort med chip, men inte gamla.

Nix :)

att det har med chipet att göra är det ingen tvekan om för det funkade överallt tidigare

Men man måste betala svensk moms, dvs. dra bort UK moms 20% från priserna och lägg till 25% istället

What!? Får de ens göra så? Amazon är väl ett bolag i UK svjv (i Europa då) och ska därför ta UK-moms av alla i EU, oavsett var de befinner sig. Jag är rätt säker på att Amazon inte betalar in någon moms till svenska staten och därmed kan de inte heller ta ut svensk moms.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen