Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kompis hade ett kort som han sa upp för över 1 år sedan, fick 5k startpremie i början av 2010.
Skaffade ett nytt kort nyligen, fick ingen bonus, ringde och fick beskedet "nej, du har fått redan fått
det måste gå längre tid innan det kan bli aktuellt igen! "

Inte så svårt att skriva "gäller endast för de som inte utnyttjat erbjudandet tidigare"

Försök nr. 2, blev också Nej, "man kan ju inte skaffa kort bara för att få poäng, vi har börjat granska det här"

TIll saken hör ju att när man avslutat ett kort får man en bekräftelse där det också står att man är välkommen söka nytt kort om 1 år.

Last edited:
Inga välkomspoäng registrerat till mitt EB eller AMEX konto - trots AMEX lovade 2 veckor sen att inom 10 dagar poängen skall synas på mitt konto. :mad: Försökt ringa till AMEX men slutade köa efter 15min... orkade inte helt enkelt inte vänta länge. :confused:

Inga välkomspoäng registrerat till mitt EB eller AMEX konto - trots AMEX lovade 2 veckor sen att inom 10 dagar poängen skall synas på mitt konto. :mad: Försökt ringa till AMEX men slutade köa efter 15min... orkade inte helt enkelt inte vänta länge. :confused:

Nu efter lunch kika in till mitt AMEX konto och 20 000 välkomstpoäng finns registrerat på mitt konto. :)

Efter att ha noga funderat över AMEX EB kort så fyllde jag i formulären och ansökte jag om ett kort, kunde inte stå emot frestelsen att få 30k poäng.:)
Kortet kom förra veckan, med fel EB nummer. Ringde och pratade med AMEX och de bad om ursäkt och sa att jag skulle få nytt kort med rätt nummer plus 5k EB poäng. Berättade för agenten att jag hade väntat mig 30k, men han minsann inte kände till ett sånt erbjudande.
Ska bli interessant och se hur det går nästa vecka då han skulle kolla upp det internt... Har annars en skärmdump så jag hoppas på ett positivt besked.

Hej.
Jag är ny medlem här och har nyligen skaffat Amex Eurobonus kort.
När räkningen kommer från Amex, är det alltid samma ocr nummer eller byter amex ocr nummer på sina räkningar varje månad?

Vet inte hur det är med AMEX EB kortet men gold har alltid samma OCR: kortnummer+75 om jag minns rätt

Finns det någon som provat att köpa nåt riktigt dyrt med AMEX? Typ köpa ny bil?
Tänkte att man kanske kunde deala med handlaren och delbetala med kortet? Säg 100.000.
Då är man ju en bra bit på väg mot 2-4-1 och det blir ju lite poäng också!

Nån som provat?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen