Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft alla ett bra tag nu. T.o.m 2 olika Amex. Tar bara och avslutar korten om ansöker på nytt. Det verkar funka varenda gång med ny sign up bonus.:p

Har haft alla ett bra tag nu. T.o.m 2 olika Amex. Tar bara och avslutar korten om ansöker på nytt. Det verkar funka varenda gång med ny sign up bonus.:p

Gissar att du inte har sökt nytt Amex senaste 3 månaderna, se min kommentar nr 153,
förrutom detta får man som sagt inte heller 1:a året gratis längre.
Kan naturligtvis variera beroende på vem på kundtjänst man talar med, men 1:a året kostar i alla fall
officiellt 500kr numera ( om man inte blir värvad vill säga)

Last edited:
Sökte ett nytt Amex bara här om veckan. Dock inte Eurobonus. Ingen årsavgift i alla fall och jag tror att bonusen kommer att trilla in vilken dag som helst. Kan hålla er uppdaterade om detta.

Sökte ett nytt Amex bara här om veckan. Dock inte Eurobonus. Ingen årsavgift i alla fall och jag tror att bonusen kommer att trilla in vilken dag som helst. Kan hålla er uppdaterade om detta.

men det är precis det som den här tråden handlar om, Amex Eurobonus

Och jag svarade på ditt inlägg. Eftersom jag skrev 2 olika Amex så trodde du väl ändå inte att jag hade 2 Eurobonus kort. Att du sen pratar om jag har ansökt om Amex de 3 senaste månaderna är en annan sak. Då handlar det om Amex Guld. Om du följer konversationen uppifrån och ner förstår du kanske lite bättre. Och om du inte behöver denna info så kan du väl bara bortse från den.

Idag återkom Amex angående kampanjen och enligt deras eftersökning existerar den inte trots att min ansökan gick igenom. Vad de kunde erbjuda var 5 000 sign up-poäng vilket de tyckte är en väldigt bra deal. Not impressed.

Testade att ansöka med 30k-länken i november. Sedan kom som väntat ingen signing bonus.
Ringde upp, handläggaren sa att avdelningen som berördes hade slutat och hon skulle höra av sig.
När hon ringde tillbaka nästa dag så ville hon först ge 5000 poäng som eramag säger. då hänvisade jag till websidan och sa att det var en stor anledning till att jag tecknade, vilket hon förstod. Då skulle hon kolla upp det och ringa tillbaka. De ser ju vilken typ av erbjudande man nappat på.
Trodde det skulle bli njet och hade laddat upp med argument om vilseledande marknadsföring, att sidan varit online hela tiden utan stoppdatum och att ansökan hade godkänts utifrån detta.
Men det behövdes inte. Hon ringde tillbaka efter 20 minuter och sa att det var ok. Poängen är registrerade och på väg till EB-kontot nu och 0 kr första året :).
MEN...det kändes som det var lite godtyckligt. Hamnar man hos nån annan handläggare så kunde det nog gått annorlunda.

Testade att ansöka med 30k-länken i november. Sedan kom som väntat ingen signing bonus.
Ringde upp, handläggaren sa att avdelningen som berördes hade slutat och hon skulle höra av sig.
När hon ringde tillbaka nästa dag så ville hon först ge 5000 poäng som eramag säger. då hänvisade jag till websidan och sa att det var en stor anledning till att jag tecknade, vilket hon förstod. Då skulle hon kolla upp det och ringa tillbaka. De ser ju vilken typ av erbjudande man nappat på.
Trodde det skulle bli njet och hade laddat upp med argument om vilseledande marknadsföring, att sidan varit online hela tiden utan stoppdatum och att ansökan hade godkänts utifrån detta.
Men det behövdes inte. Hon ringde tillbaka efter 20 minuter och sa att det var ok. Poängen är registrerade och på väg till EB-kontot nu och 0 kr första året :).
MEN...det kändes som det var lite godtyckligt. Hamnar man hos nån annan handläggare så kunde det nog gått annorlunda.

men nu verkar de slutligen ha tagit ner den sidan

"Bjud in en vän" sidan är dock kvar, och det är såvitt jag vet bästa erbjudandet just nu?
http://www.americanexpress.com/sweden/MGM_interactive_se/MGM_Interactive/brochure/brochure_sas.shtml

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen