Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att ha kreditkort med autogiro är imho rätt dumt. En stor poäng med att ha just kreditkort kontra bankkort är att man får en faktura som man kan bestrida innan man betalar om något är fel. Om allt går automatiskt så är risken stor att man blir av med pengarna innan man hittar ev fel.

Att ha kreditkort med autogiro är imho rätt dumt. En stor poäng med att ha just kreditkort kontra bankkort är att man får en faktura som man kan bestrida innan man betalar om något är fel. Om allt går automatiskt så är risken stor att man blir av med pengarna innan man hittar ev fel.

+1
Hade inte varit kul med autogiro då jag fick en massa felaktiga transaktioner på mitt kort för några år sedan. (Folk som kapat kortet och bokat resor för tusentals kronor...) Var själv på resa under tiden och hade inte alltid tillgång till att bevaka mitt konto...

Hej!

Jag har nu skaffat amex. Men förstår inte riktigt regelverket för 150 000 kr vouchern. Antar att det gäller 365 dagar från datumet jag beställer/använder/får kortet? Det är väl inte så dumt att det är 1 jan - 31 dec tro?

Hej!

Jag har nu skaffat amex. Men förstår inte riktigt regelverket för 150 000 kr vouchern. Antar att det gäller 365 dagar från datumet jag beställer/använder/får kortet? Det är väl inte så dumt att det är 1 jan - 31 dec tro?

Du har från 1 januari till 31 december på dig att samla ihop 150 000 kr. Den dag du kommer upp i det beloppet får du en voucher, och vouchern är giltig i 365 dagar från det datumet (hemresan måste vara avslutad inom voucherns giltighetstid).

Hej!

Tyvärr är det precis så dumt. :(
1 jan - 31 dec är gäller. Vet inte hur dom tänkte där...:confused:

Har någon försökt använda mer än en voucher åt gången (för att köpa biljetter till 4 personer)? Jag fick min voucher i juli men har en ganska hög spend på amex så jag kommer att få en ny i februari.

Har någon försökt använda mer än en voucher åt gången (för att köpa biljetter till 4 personer)? Jag fick min voucher i juli men har en ganska hög spend på amex så jag kommer att få en ny i februari.

Ser inte varför det inte skulle gå. Däremot kan det givetvis vara klurigt att hitta 4 biljetter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen