Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick ett samtal idag från företaget bakom Stopservice, som har varit en tjänst som ingår i SAS american express. De ville sälja på mig sin tjänst med spärrservice med mera för 369 kr/år. De påstod att American express sagt att denna tjänst inte längre skulle ingå som en del i SAS amex-kortet. Jag frågade flera gånger om just det och det var på det viset, påstod dom. Om det är sant så är det ju en klar försämring av värdet att ha ett SAS-amex kort. Nu börjar det faktiskt luta åt att kortet sägs upp om inte 2-4-1 gränsen uppnås i år. Jag ska kolla detta med Amex och se om det stämmer.

Detta vore trist. Nyckelbrickorna har jag minst 3 av.

Jag fick ett samtal idag från företaget bakom Stopservice, som har varit en tjänst som ingår i SAS american express. De ville sälja på mig sin tjänst med spärrservice med mera för 369 kr/år. De påstod att American express sagt att denna tjänst inte längre skulle ingå som en del i SAS amex-kortet. Jag frågade flera gånger om just det och det var på det viset, påstod dom. Om det är sant så är det ju en klar försämring av värdet att ha ett SAS-amex kort. Nu börjar det faktiskt luta åt att kortet sägs upp om inte 2-4-1 gränsen uppnås i år. Jag ska kolla detta med Amex och se om det stämmer.

Hade ingen aning om att detta hittils ingått i SAS Amex men jag har fått samma samtal, tackade dock nej då jag redan har samma tjänst genom ett annat kort som jag hittils inte behövt betala något för.

Fick en faktura från tomtarna som påstod att jag var kund hos dem. När jag skickade ett synnerligen bryskt mail med bl a hot om polisanmälan kom svaret som sa att det ingick första året som Corp Gold-kund och att det inte var meningen att jag skulle fått en faktura först utan en fråga om jag ville fortsätta

Detta vore trist. Nyckelbrickorna har jag minst 3 av.
När jag förnyade passet senast såg jag att Polisen sålde nyckelbrickor för 75 SEK (50 SEK), en engångskostnad, ingen årsavgift. Du anger ditt personnummer och, om du vill, även telefonnummer. Skaffade ett par här i Uppsala; ser att de finns i Luleå också. Torde finnas på fler ställen, hör dig för där du bor. Polisen lär inte gå i konkurs eller liknande, med medföljande problem. Finns ju en del skumraskfirmor som "erbjuder" nyckelbrickor med tveksamma metoder.
image.jpg
EDIT: Olika kostnad i olika städer

Last edited:
Återigen så sitter man här och skakar på huvudet. Varför bekymrar man sig ens med att jaga voucher när det finns inget att spendera den på? Det ter sig som en naiv dröm att hitta vettiga awardplatser med SAS, och då talar vi inte ens om C utan simpla Economy säten.

Återigen så sitter man här och skakar på huvudet. Varför bekymrar man sig ens med att jaga voucher när det finns inget att spendera den på? Det ter sig som en naiv dröm att hitta vettiga awardplatser med SAS, och då talar vi inte ens om C utan simpla Economy säten.

Håller med totalt. Helt urvattnat att spara EB poäng överhuvudtaget om man tittar på utbudet av bonusresor
nån annanstans än inrikes med minst 6 månaders framförhållning. Och lita på att jag har sökt :(
Det är väl som aktier att man ska vara steget före flocken, och nu är det dags att sälja...

Det var ju faktiskt bättre för 1-2 år sedan. Men då hade jag inte så många poäng och ingen voucher :mad:

Last edited:
Vad är det för betalningsvillkor som gäller för SAS AMEX?
(innevarande månad + 30dagar, som SAS mastercard?)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen