Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur bra är SAS Amex reseförsäkring igentligen?
Är den på något sätt bättre än reseförsäkringen som brukar ingå i hemförsäkringen?

Det finns många med SAS Amex på BC...hur enkelt/jobbigt är det att ha med SAS Amex och göra när man behöver använda försäkringen?

Snabb och bra hantering på de två ärenden jag har haft.
Stöld i bagage samt när en väska gick sönder.

Jag har inte fått ngt nytt kort och blev ebs i juni... Blir ebg denna månad så får se om de uppmärksammar det!

Nu bryr jag mig iofs inte vad det står på kortet.

Jag har nyligen blivit EBG och mitt nya EBG Mastercard kom inom 1 vecka :)
Jag har även ett SAS Amex EBB kort...tror ni Amex kommer skicka mig ett nytt kort nu när jag gått från EBB till EBG?

Jag beställde ett nytt Amex när jag blev EBG, som visserligen inte har kommit än. Men då jag sett att många andra fått vänta länge så tänkte jag att det är lika bra att saken i egna händer.

Jag beställde ett nytt Amex när jag blev EBG, som visserligen inte har kommit än. Men då jag sett att många andra fått vänta länge så tänkte jag att det är lika bra att saken i egna händer.

Verkar inte dyka upp nåt nytt till mig heller.
Kan man beställa direkt på hemsidan eller måste man ringa?

Verkar inte dyka upp nåt nytt till mig heller.
Kan man beställa direkt på hemsidan eller måste man ringa?

Jag fick ett nytt idag , drygt 12 dagar efter att jag blivit uppgraderad till EBG utan att jag behövde göra något.
Men det är ju inte direkt snyggt så jag är glad att jag ksaffade ett mastercard också - men det är eg en annan diskussion.

Jag fick ett samtal idag från företaget bakom Stopservice, som har varit en tjänst som ingår i SAS american express. De ville sälja på mig sin tjänst med spärrservice med mera för 369 kr/år. De påstod att American express sagt att denna tjänst inte längre skulle ingå som en del i SAS amex-kortet. Jag frågade flera gånger om just det och det var på det viset, påstod dom. Om det är sant så är det ju en klar försämring av värdet att ha ett SAS-amex kort. Nu börjar det faktiskt luta åt att kortet sägs upp om inte 2-4-1 gränsen uppnås i år. Jag ska kolla detta med Amex och se om det stämmer.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen