Senaste nytt

SAS American Express

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu haft mitt Amex i 1,5 år och dragit in ganska mycket eurobonuspoäng på det. Nu behöver jag det dock inte längre så jag tänkte säga upp det.

Vet att man kan tappa sina MR-poäng som står på kontot om man säger upp sitt Amex, och jag gissar att det inte påverkar Eurobonus, men finns det någon risk (jag är nojjig, över 700k poäng). Samtidigt kanske innestående poäng som ej förts över till SAS påverkas.

2-4-1 bonusen lär ryka i alla fall antar jag?

(första inlägget äntligen, men läst här länge!)

Jag har nu haft mitt Amex i 1,5 år och dragit in ganska mycket eurobonuspoäng på det. Nu behöver jag det dock inte längre så jag tänkte säga upp det.

Vet att man kan tappa sina MR-poäng som står på kontot om man säger upp sitt Amex, och jag gissar att det inte påverkar Eurobonus, men finns det någon risk (jag är nojjig, över 700k poäng). Samtidigt kanske innestående poäng som ej förts över till SAS påverkas.

2-4-1 bonusen lär ryka i alla fall antar jag?

(första inlägget äntligen, men läst här länge!)

Enligt min relativt begränsade kunskap i ämnet så:

Dina EB poäng som finns hos är "safe"
Enligt uppgift så gäller utfärdad voucher även om amex sägs upp.
vad som händer med innestående ej överförda poäng vete sjutton,
men amex är väldigt frikostiga genom att acceptera att man säger upp kortet efter nästa årsavgift faktureras.

Så mitt tips är att vänta lie med att säga upp kortet tills innestående poäng förts över.

Fick ett brev igår från SAS om att skaffa deras Amex och då få 10.000 välkomstpoäng efter första köpet samt första året fritt. Tyckte det lät väldigt bra?

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen