Man har alltså haft väldigt lik beläggning i år som tidigare, men flugit färre avgångar? Var mest en lite intressant iakttagelse utan att göra djupare analys än så.en minskning med 78,7 procent jämfört med samma period föregående år. Jämfört med samma period i fjol minskade SAS även sin kapacitet med 73,3 procent.
Om det hade varit en ren split 20:1 hade du haft rätt i resonemanget. Nu var det en nyemission där det skyfflades in nya sedlar på brasan. Då måste du först dra bort emissionspriset 1,16 kr från aktiens aktuella kurs (eller egentligen 1,16 kr multiplicerat med den tillkommande andelen aktier, så ett lite lägre belopp än 1,16 kr), innan du multiplicerar med utspädningseffekten för att räkna fram vilket "gammal aktiekurs" det motsvarar. Siffran blir alltså under noll.Var det inte så att utspädningseffekten var 1:20, vilket innebär att den alltså effektivt handlas till 15kr just nu? Eller är jag ute och cyklar?
Synd att inte detta är kabinfaktor eller kapacitetUpp 23 % idag
Visa bifogad bild 114792
För en gångs skull prickade jag.
Läste någon som skrev om just detta, den enes död den andras bröd.Fortsätter uppåt ! , HSBC rekommenderar köp av aktien med riktkurs 1,74. Bakgrunden är Norwegians läge ..