Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Brandten

Medlem
Vi får hålla utkik efter en recension på första long haul flygningen med SAS A321LR. Blir intressant att veta hur upplevelsen är med 8 timmars flygning i kabinen. Särskilt 1-1 sätena i Business och de något för A321LR anpassade i Plus.

“Pressmedelande - SAS
Första flygningen med SAS nya A321 Long Range

SAS nya flygplan av typen A321 Long Range Airbus genomför sin första långdistansflygning onsdagen den 22 december från Köpenhamn till Washington. Den kommer in i ordinarie trafik den 27 mars 2022.”
Verkar vara EWR som blir första flygning 27/3. När börjar IAD och BOS?
 

KalleSus

Medlem
Undrar vad SAS tänker göra med de 2-3st 330/350 som frigörs om de ersätts med 321LR på CPH-EWR/IAD/BOS.
Kan väl komma att behövas på sikt när trafiken, förhoppningsvis, växlas upp till mer ordinarie turtäthet.
Peking flygs ju inte alls ännu och både Tokyo och Shanghai går ju på rejäl sparlåga.
Dessutom är turtätheten på USA fortfarande mindre än 50% av vad den var före pandemin.
Sen återstår förstås att se när detta kan ske...
 

fcx

Medlem
Undrar vad SAS tänker göra med de 2-3st 330/350 som frigörs om de ersätts med 321LR på CPH-EWR/IAD/BOS.
Man har ju "skrotat" åtta A340 samtidigt som flottan nu består av sex A350. Redan där är det ett hål i gamla trafikprogrammet. Sedan så har man indikerat att alla gamla A330 också ska bort.
 

MajaKlara

Medlem
Ser maken och min att bonusresa i C i april sträckan CPH-EWR blivit ombokad till Airbus A321-200NX. Vi har separata bokningar. Någon som har tips på bästa seating? Sitta 2 säte längst fram (1 D och F) eller varsitt tronsäte rad 2 (2 A och F)?
 

Alf

Medlem
Ser maken och min att bonusresa i C i april sträckan CPH-EWR blivit ombokad till Airbus A321-200NX. Vi har separata bokningar. Någon som har tips på bästa seating? Sitta 2 säte längst fram (1 D och F) eller varsitt tronsäte rad 2 (2 A och F)?
Om ni inte är osams är det väl trevligt att sitta tillsammans, speciellt på en dagflygning:) Man sitter ju lika bekvämt i alla stolarna.
 

FlyHi

Medlem
Ser maken och min att bonusresa i C i april sträckan CPH-EWR blivit ombokad till Airbus A321-200NX. Vi har separata bokningar. Någon som har tips på bästa seating? Sitta 2 säte längst fram (1 D och F) eller varsitt tronsäte rad 2 (2 A och F)?
Absolut 2A+F. Mycke bättre plats

fd7c0b88c1a6c48302f8fccb57cc856e.jpg
 
Toppen