Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Hm, jag kanske missförstår här men själv tycker longhaulkänslan i bilderna verkar trång, medans denna kärra skulle vara superb på shorthaul. Alltså ska den flyga europa och inte boston?

Det här är det nya svarta på Long haul. Point to point kommer att vara att föredra dom närmaste åren , speciellt med covids intåg. Redan innan covid så var A380 nerlagd och nya 777an säljer ju sådär.

Jag tycker den ser toppen ut. Plus riktig fin också.

verkligen. Man blir lite lyxspoilad på kortlinjer, jag har svårt att acceptera numera LHR, BRU eller AGP typ utan A330/350 maskin som typ Finnair körde dagligen innan covid och verkar börja köra även till AMS osv :D

Det här är det nya svarta på Long haul. Point to point kommer att vara att föredra dom närmaste åren , speciellt med covids intåg. Redan innan covid så var A380 nerlagd och nya 777an säljer ju sådär.

Jag tycker den ser toppen ut. Plus riktig fin också.

Continental skapade en utmärkt strategi med ”thin routes” innan United förvärvet. Med single-aisle ombyggda B757-200ER kunde Continental få lönsamhet på rutter som Newark till Belfast, Birmingham, Bristol, Glasgow, Edinburgh, Hamburg, Oslo och Stockholm. United har kört vidare på detta och har en stor order på A321-XLR.

Finnair lever lite i en egen värld med halva flottan som long-haul och innan pandemin, hade hittat en sweet-spot i marknaden med Asien via HEL-strategi.

SAS kan ju gärna ta tillbaka gardinen från sin nya fina A321 och applicera på sina A320NEO för plus.
Skärmavbild 2021-12-20 kl. 17.33.21.png

Continental skapade en utmärkt strategi med ”thin routes” innan United förvärvet. Med single-aisle ombyggda B757-200ER kunde Continental få lönsamhet på rutter som Newark till Belfast, Birmingham, Bristol, Glasgow, Edinburgh, Hamburg, Oslo och Stockholm. United har kört vidare på detta och har en stor order på A321-XLR.

Finnair lever lite i en egen värld med halva flottan som long-haul och innan pandemin, hade hittat en sweet-spot i marknaden med Asien via HEL-strategi.

Jep, deras strategi ha varit super under ”stabil miljö” men mycket utsatt för diversa risker. Ku med noll kineser…

Toppen