Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

Var ser du denna infon?

Edit: Hittar denna officiella information om SAS nuvarande och framtida flotta.

FY 19: 1 A330
FY 20: 2 A321LR och 4 A350
FY 21: 1 A321LR och 4 A350

7ae9a88b3be0671d8f9432d814c96ab3.jpg

Är det inte så att FY går från november till oktober, så FY19 är nov 2018-okt 2019? Jag tror fortfarande att planen är att första A350 ska komma i dec 2019, alltså i FY20.

Är det inte så att FY går från november till oktober, så FY19 är nov 2018-okt 2019? Jag tror fortfarande att planen är att första A350 ska komma i dec 2019, alltså i FY20.
Du har helt rätt, det står ju FY, jag läste slarvigt och förutfattad mening om att det var kalender år.

Hmm! Lite intressant att ingen har nämnt huruvida de verkligen vill flyga narrowbodies (NB) på såpass långa sträckor. Även med ett business-säte så känns ju planet så trångt. Flög precis hem från LPA i en SAS 737, tycker nog att detta är gränsen för hur lång tid man fixar i en NB. Det gäller allt från toaletter, möjlighet till att sträcka på benen samt hur bra de "klarar" turbulens (mycket mer behagligt i större plan).

Håller helt med, jag hatar att flyga mindre plan pga kraftigare turbulens. Det blir ju också mer instängt och känns inte alls lika luftigt i kabinen. Usch för denna trend..

Håller helt med, jag hatar att flyga mindre plan pga kraftigare turbulens. Det blir ju också mer instängt och känns inte alls lika luftigt i kabinen. Usch för denna trend..
Om nu Göteborgarna får sin efterlängtade linje till New York så kommer det förmodligen vägas upp av att den flygs av en A321. Vist hade det varit bättre med större plan men tror inte ekonomin (underlaget) finns för det och då är det här en toppenlösning.

Toppen