Min bonusresa (enbart med SAS) till HND i september blev cancelled. SAS bokar om enl. mitt datum önskemål till mars nästa år. SAS skickar mig uppdaterad bekräftelse. Allt ser bra ut. Hotellet är bokat.
Dagen efter ringer SAS agenten till mig och säger att han gjort ett misstag och det inte finns bonusresor tillgänglig i mars ändå - han hade gjort ett agent fel sa han - och om inte han får ok från en chef måsta han avboka den.
SAS har tidigare ombokat andra inställda flights åt mig till en dag som egentligen inte hade bonusbiljetter.
Någon som har erfarenhet med detta? Dom har som sagt bekräftat nya datum, bokningen är uppdaterad i systemet, biljetten är utställd.
Kan dom göra detta? Låter ju sjukt om jag som kund ska stå för ett agent fel.
Har jag konsumentverket på min sida här?
Dagen efter ringer SAS agenten till mig och säger att han gjort ett misstag och det inte finns bonusresor tillgänglig i mars ändå - han hade gjort ett agent fel sa han - och om inte han får ok från en chef måsta han avboka den.
SAS har tidigare ombokat andra inställda flights åt mig till en dag som egentligen inte hade bonusbiljetter.
Någon som har erfarenhet med detta? Dom har som sagt bekräftat nya datum, bokningen är uppdaterad i systemet, biljetten är utställd.
Kan dom göra detta? Låter ju sjukt om jag som kund ska stå för ett agent fel.
Har jag konsumentverket på min sida här?