Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

Du har ju dock inte så mycket val, går inte att neja en courtesy upgrade. Har du tur på flygplatsen kan de flytta tillbaka dig men oddsen för att man har sitt säte kvar då är relativt små.

Å faen, då har man lärt sig något nytt :)

Hur funkar en op-up vid gate då t.ex.? Antar att det borde vara lättare att ha en diskussion där iaf (även om gate agenten måste tycka att man är bra korkad :))

Å faen, då har man lärt sig något nytt :)

Hur funkar en op-up vid gate då t.ex.? Antar att det borde vara lättare att ha en diskussion där iaf (även om gate agenten måste tycka att man är bra korkad :))
Blir också svårt då du redan är flyttad och högst troligt har de gjort det för att de behöver just ditt säte och då sitter någon annan där redan.
Jag har fått CU till mittplats i plus från fönster på första raden i go. Inte direkt en uppgradering utan istället nedgradering i komfort.

Sämre för vem? De som reser 3 personer kan nu få en egen rad. Reser man två kan man chansa att sitta på yttersta platserna och få ledig mittplats.
Nu har jag inte koll på övriga bolag som flyger 350, men är det någon som bara har 8 säten i bredd i ekonomi? Qatar som de flesta hyllar som bäst (även i ekonomi) har ju tex 3-3-3. Flög Finnair för 2 veckor sedan och på båda flighterna fick jag 3 säten för mig själv som var rätt trevligt.
2-4-2 i plus kan jag hålla med om inte är optimalt, men för en familj på 4 så slipper de sprida ut sig på 2 rader.
Allt går att vrida och vända på till det bättre/sämre.

Sämre för mig och jag skulle gissa sämre för genomsnittet. Givetvis finns det alltid någon som hittar fördelar för deras situation när något förändras. T.ex. skulle man kunna tänka sig att SAS kan sänka genomsnittspriset för en stolsplats på dessa plan. Vilket om man är liten och får plats utan problem i ekonomisätet, så är det ju en fördel för dom.

Enda bolag jag kommer på på rak arm som kör 2-5-2 är United. Inte direkt utspritt alternativ. Klart att det är att föredra för de som flyger 2 eller om man får hela 5an själv, men annars kan jag inte se hur det skulle vara bättre än 3-3-3.

Måste vara en riktig jackpot om man lyckats få mittens mittplats.

3-3-3 är ett gissel. Svenska barnfamiljer med två kids sätter sig alltid ungar o morsan i fönsterraden och gubben på gångplats i mitten. Vem hamnar sedan som mittenssätes ryttare i mitten......

3-4-3 som i gamla 747 var nog favorit.

Sämre för vem? De som reser 3 personer kan nu få en egen rad. Reser man två kan man chansa att sitta på yttersta platserna och få ledig mittplats.
Nu har jag inte koll på övriga bolag som flyger 350, men är det någon som bara har 8 säten i bredd i ekonomi? Qatar som de flesta hyllar som bäst (även i ekonomi) har ju tex 3-3-3. Flög Finnair för 2 veckor sedan och på båda flighterna fick jag 3 säten för mig själv som var rätt trevligt.
2-4-2 i plus kan jag hålla med om inte är optimalt, men för en familj på 4 så slipper de sprida ut sig på 2 rader.
Allt går att vrida och vända på till det bättre/sämre.
Sämre för de allra flesta.
Fyller SAS nu inte planen heller så undrar man varför det var så viktigt att klämma in några extra stolar och förstöra för många fler.
2-4-2 var väldigt bra och det som differentierade lite från de stora.

Sämre för de allra flesta.
Fyller SAS nu inte planen heller så undrar man varför det var så viktigt att klämma in några extra stolar och förstöra för många fler.
2-4-2 var väldigt bra och det som differentierade lite från de stora.
Hur är det sämre?
Standarden för A350 är väl 3-3-3 och standarden för A330/340 är 2-4-2, finns väl några få bolag som kör 3-3-3 på A330/340.

Man kan ju inte dra ner på kapaciteten hur lågt som helst, planen kommer ju fyllas ibland, och om dom inte fylls så blir det ju bekvämt för dom som väl är där när det är dålig beläggning.

Toppen