Senaste nytt

SAS A350-900 XWB!

RobHK

Medlem
Kul att SAS börjar få en A350 flotta också, som främst Finnair och Cathay longhaul kund börjar ju A350 kännas som standard planet redan, men det är ju faktiskt ett väldigt bra plan. Jämför jag t.ex. hur Cathay nu förstört sin 777 ER med att ha 10 i bredd i Economy och hur otroligt långt det planet är så känns A350 betydligt mer lagom, med en bred luftig kabin, utan att planet är så fasligt långt.
 

palmen

Moderator
Jag tror tyvärr att biljetterna för en dagstur med flera stopp runt omkring norden och kanske ett stopp i Europa skulle bli väldigt dyra.

Speciellt utslaget på 40 pax.
De 40 platserna avser enbart Business stolarna, det är vad folk helst vill testa.
Övriga platser ombord kan säljas som vanligt till vanliga passagerare som faktiskt ska till dig destinationen.
Plus kan utökas med rad 30-36 också utöver 20-23 om behovet finns. För någon utan koll är det ju ekonomistol oavsett på plus inom Europa.
 

apknug

Medlem
De 40 platserna avser enbart Business stolarna, det är vad folk helst vill testa.
Övriga platser ombord kan säljas som vanligt till vanliga passagerare som faktiskt ska till dig destinationen.
Plus kan utökas med rad 30-36 också utöver 20-23 om behovet finns. För någon utan koll är det ju ekonomistol oavsett på plus inom Europa.
Ja tror du på upplägget med en dagstur med flera stopp runt omkring norden och kanske ett stopp i Europa och att du kan få ekonomi i denna rundtur så pitcha gärna iden för sas.

Är priset rätt är jag på! Man sitter kvar i planet på stoppen va?
 

palmen

Moderator
Ja tror du på upplägget med en dagstur med flera stopp runt omkring norden och kanske ett stopp i Europa och att du kan få ekonomi i denna rundtur så pitcha gärna iden för sas.

Är priset rätt är jag på! Man sitter kvar i planet på stoppen va?
Nej, tanken är att det är helt vanliga reguljära flighter som råkar utföras av A350. Dvs allt är precis som vanligt men att du kan boka ett business säte.
Tex skulle den kunna gå följande under en dag
CPH-ARN
ARN-ZRH
ZRH-ARN
ARN-CPH

Nu vet jag inte exakt hur många timmar besättningen får/kan jobba i sträck, men det kanske går att få in OSL också emellan ARN-CPH eller något liknande.
Finns ju en massa andra kostnader till detta gissar jag om ZRH ska hantera en A350 istället för A320 gissar jag på, så kanske kräver höjning av biljettpriser. Men som med allt så är det svårt att mäta goodwill i pengar, en sådan PR turne kan ju teoretiskt generera mer än de ökade kostnader för att flyga A350 på sträckorna.

Med tanke på att det är flertalet personer som åker CPH-ARN-CPH-ARN-CPH samma dag bara för att flyga A350 så kan nog samma typ av personer vara intresserade av att åka till något ställe i Europa också fram och tillbaka, tex ZRH, eller annan flygplats det är någorlunda enkelt att vända på.
 

igelkotten

Medlem
Jag hoppas att när SAS får till riktiga skalfördelar av att ha hela sin longhaulflotta med utgång från Köpenhamn att de väljer att flyga widebody från t ex LHR i ordinarie schema, så som Finnair gör med vissa avgångar per dag från London.
 

palmen

Moderator
Jag hoppas att när SAS får till riktiga skalfördelar av att ha hela sin longhaulflotta med utgång från Köpenhamn att de väljer att flyga widebody från t ex LHR i ordinarie schema, så som Finnair gör med vissa avgångar per dag från London.
Har SAS slottar som tillåter A330/350 från LHR?
 
Toppen