Nu kan jag bara spekulera:SE-RSA flög till Bordeaux häromdagen. Dags för C-check eller lämnar hon flottan?
Om SAS ställer av ytterligare en maskin kommer bolaget att ha enbart tre Airbus 350 i trafik (SE-RSD, SE-RSE, SE-RSF)
Detta är vad som krävs för att trafiksätta linjerna till Los Angeles, San Francisco och Shanghai.
Nu när SE-RSA flög till Bordeaux ändrades tursättningen på Miami-linjerna från Airbus 350 till Airbus 330.
Denna ändring tycks dock bara vara tillfällig, och från söndag 27 november är Airbus 350 åter på Miami-linjerna (enligt SAS egen hemsida)
Så antingen kommer SE-RSA tillbaka, eller så sätter man en annan av de avställda (RSB och RSC) i trafik.
Däremot vill jag minnas att just SE-RSC är den som uttalat ska bort från flottan. Den befinner sig på Arlanda sen början av september
och har de senaste dagarna varit ute, med påslagen transponder märkt MAINT.