ResenärenLars
Medlem
Det är mycket snack om stolarna och att de har blivit trängre. Om det är så att gångarna är lika breda som i A330/A340 och att avståndet mellan sätena är oförändrad så har sätena blivit maximalt 1,75 cm smalare. Inte särskilt mycket. Troligtvis så har man laborerat lite med gångens bredd och mellanrummet mellan stolarna och då har stolen troligtvis samma bredd som tidigare, eller blivit marginellt smalare.
Det jag ser som den stora förbättringen är att man har riktiga benstöd, inte bara fotstöd. Är det ingen här som ser det som ett riktigt lyft? Då gör det faktiskt ingenting om stolen har blivit lite smalare, tycker jag. Dessutom större IFE skärm.
Man kan självklart ha synpunkter på att det är 2-4-2, men ärligt talat så gör det ju ingen skillnad för den som är mittsätesryttare idag. Och för den som sitter på ett yttersäte så gör det ju inte heller någon skillnad att det sitter en till i mitten längre bort. Eftersom det är fyra rader PLUS så kan det maximalt bli 8 mittsätesryttare, vilket är lika många som i dagens A330. Andelen mittsäten blir dock 25% jämfört med drygt 14% i A330/A340.
Sammanfattningsvis så kan man då säga att det finns en större risk att hamna i ett mittsäte nu, jämfört med A330/A340, men när man väl sitter där så är det ingen direkt skillnad mot ett mittsäte någon annanstans. Och som sagt, man har ju större skärm och riktiga benstöd.
Totalt sett så tror jag att detta blir bra. Men jag är ju van att flyga GO, så mina krav kanske är lågt ställda.
Det jag ser som den stora förbättringen är att man har riktiga benstöd, inte bara fotstöd. Är det ingen här som ser det som ett riktigt lyft? Då gör det faktiskt ingenting om stolen har blivit lite smalare, tycker jag. Dessutom större IFE skärm.
Man kan självklart ha synpunkter på att det är 2-4-2, men ärligt talat så gör det ju ingen skillnad för den som är mittsätesryttare idag. Och för den som sitter på ett yttersäte så gör det ju inte heller någon skillnad att det sitter en till i mitten längre bort. Eftersom det är fyra rader PLUS så kan det maximalt bli 8 mittsätesryttare, vilket är lika många som i dagens A330. Andelen mittsäten blir dock 25% jämfört med drygt 14% i A330/A340.
Sammanfattningsvis så kan man då säga att det finns en större risk att hamna i ett mittsäte nu, jämfört med A330/A340, men när man väl sitter där så är det ingen direkt skillnad mot ett mittsäte någon annanstans. Och som sagt, man har ju större skärm och riktiga benstöd.
Totalt sett så tror jag att detta blir bra. Men jag är ju van att flyga GO, så mina krav kanske är lågt ställda.