Senaste nytt

SAS A330 under renovering i Zürich börjar twittra

Den blev ju stående på marken i Chicago med trasig motorn precis dagen/dagarna innan den skulle till Zürich. Så där blev den väl 1-2 veckor försenad. Den är definitivt inne nu (nya planet har ju tex twittrat nu också, apropå tråden), men säkert lite försenat.
 
Nån som vet hur lång tid det kommer ta för det här 2:a planet att bli färdigt?

Det er jo bare å se på summen av infoen som er tilgjengelig: drøyt 4 uker tar det totalt. Det er en arbeidsflyt som ikke møter noen problemer eller forsinkede leveranser. Med den første ombyggingen - Erik Viking - var det en del forsinkelser fra seteprodusentene. Man får satse på at det samme ikke skjer med Edmund Viking. I så tilfelle snakker vi om ferdigstilling i slutten av Mars.
 
Jo jag vet, ca 1 mån, men nu blev det ju motorstrul i Chicago och försening till Zurich. Nån som vet exakt datum?

Hehe, ja jeg er veldig klar over det. Har selv sett bilder av hvordan motoren så ut i Chicago, det var ikke pene bilder. Men flyet kom seg jo allikevel avgårde til Zurich på en gitt datum. Denne datoen var og er 23 februar. Med estimat på 4 uker kan man estimere at flyet er ferdig ca 23 mars, men - og nå gjentar jeg meg selv - det vil kunne komme uforventede forsinkelser hvis leverandør er sen med produkter, man finner tekniske fel som bør utbedres, eller liknende. Dermed er det ingen som vet en exakt 100% sikker datum, ikke SAS eller gud allmektige han selv. Men estimert tidspunkt er enkelt: rundt 23-30 mars.
 
Blir trevligt för alla som ska iväg på påskfirande då :)

Det är väl under förutsättning att SAS schemalagt så att nästa plan skall in för renovering i direkt anslutning till att Edmund kommer tillbaka till trafik. Dvs att SAS har planerat för att ett plan är kontinuerligt ur drift tills de planerade renoveringarna är avklarade.

Annars kommer ett plan saknas lagom till påsktrafiken och det kommer inte nödvändigtvis vara så trevligt för de som skall resa långt över påsken.
 
Det är väl under förutsättning att SAS schemalagt så att nästa plan skall in för renovering i direkt anslutning till att Edmund kommer tillbaka till trafik. Dvs att SAS har planerat för att ett plan är kontinuerligt ur drift tills de planerade renoveringarna är avklarade.

Annars kommer ett plan saknas lagom till påsktrafiken och det kommer inte nödvändigtvis vara så trevligt för de som skall resa långt över påsken.

Selvsagt kan inte neste plan åka inn til renovering før Edmund er tilbaks, enn så lenge SAS har betalad for EN plass i hangaren i Zurich. De har ikke to plasser.
 
Det är väl under förutsättning att SAS schemalagt så att nästa plan skall in för renovering i direkt anslutning till att Edmund kommer tillbaka till trafik. Dvs att SAS har planerat för att ett plan är kontinuerligt ur drift tills de planerade renoveringarna är avklarade.

Annars kommer ett plan saknas lagom till påsktrafiken och det kommer inte nödvändigtvis vara så trevligt för de som skall resa långt över påsken.

Man tog ju in LN-RKP för att täcka upp under tiden renoveringen pågår, så SAS har räknat med att ha ett plan ur drift kontinuerligt.
 
Toppen