Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Tror ni det finns chans att SAS släpper fler biljetter i plus till Hong Kong eller Shanghai innan kampanjen tar slut? Eller är mitt enda hopp att någon avbokar sina biljetter?

Någon trollkarl sa: "There never was much hope, just a fool's hope."
Nu lyckades jag få tag på biljetter till Hong Kong, 7 dagar i februari! :) Tack den som avbokade sin resa!

Vi har redan besökt Hong Kong och 7 dagar verkar vara lång tid att spendera i Hong Kong. Ska vi flyga till Hainan eller till Shanghai tro? Eller några andra tips för två vuxna och en 1åring? Vi har ca 80 000 BA-avios till vårt förfogande, men betald ekonomiklassbiljett går lika bra.

Hur mycket mer värt är det att åka SAS Plus än Go? Vi kommer kanske ändå inte kunna njuta så mycket av film och service eftersom det är en dagflight vi åker med en ettåring. o_O

Om vi åker till Hong Kong två dagar tidigare så finns det platser i GO (men inte plus). Två dagars tidigare utresa betyder 6 dagars plaskande i poolen i Hainan istället för 4 dagar. :confused:

O då har jag nollat ut alla poängkonton jag har :)

Det enda jag hinner med, utanför jobbet, är en kortis till Gdansk. Påpassligt så kunde jag bränna Accorpoäng på det redan billiga hotellet, så totalpriset för denna weekend blir 530kr :)

Vi har redan besökt Hong Kong och 7 dagar verkar vara lång tid att spendera i Hong Kong. Ska vi flyga till Hainan eller till Shanghai tro? Eller några andra tips för två vuxna och en 1åring? Vi har ca 80 000 BA-avios till vårt förfogande, men betald ekonomiklassbiljett går lika bra.
Hur mycket mer värt är det att åka SAS Plus än Go? Vi kommer kanske ändå inte kunna njuta så mycket av film och service eftersom det är en dagflight vi åker med en ettåring. o_O

Om vi åker till Hong Kong två dagar tidigare så finns det platser i GO (men inte plus). Två dagars tidigare utresa betyder 6 dagars plaskande i poolen i Hainan istället för 4 dagar. :confused:
Kan du starta en ny tråd för denna fråga?
De som vill ha liknande tips i framtiden kommer att ha svårlighet att hitta tips om resan från Hong Kong ifall allt skrivs i SAS 70 års poängrabatt tråden.

Min personliga uppfattning är att just bekvämligheten är värt mer i plus på longhaul.
Det är lite större säten, lite bättre mat, något större skärm, lite mer yta. Vilket är värt några kronor. Dock är SAS nya longhaul plan riktigt bra i Go med. Speciellt om du får tag på en plats med mer benutrymme.

Däremot inom europa så är det knappt någon skillnad alls.

Aha, då har man lärt sig något nytt idag! Jag trodde först att om man är EBD så har man som fördel att man inte kan få någon infant på x antal rader ifrån sig.

Barnet är för gammalt för bassinet. Är det ändå någon fördel att försöka få rad 20, eller kan vi lika gärna sitta på rad 24? Drömmen vore ju om vi kunde få en hel 3-rad för oss själva! :) Man kanske kan fråga lite snällt vid check in!

Det är udda stolsrader som gäller med infant enligt kundtjänst :)

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen