mha321
Medlem
Ja, kampanjen är bara ToR.Funkar kampanjen bara för ToR-biljetter? Det ser ju lite märkligt ut när inrikesflyg kostar 5000 för en enkelbiljett men 3000 för ToR.
Ja, kampanjen är bara ToR.Funkar kampanjen bara för ToR-biljetter? Det ser ju lite märkligt ut när inrikesflyg kostar 5000 för en enkelbiljett men 3000 för ToR.
Yes men enligt folk här går det bra att vaska returen.Funkar kampanjen bara för ToR-biljetter? Det ser ju lite märkligt ut när inrikesflyg kostar 5000 för en enkelbiljett men 3000 för ToR.
Precis, håller nog med dig där. Hade en resa bokad sen förrut, men då fanns inga större val på datum. Det som däremot var märkligt var att det helt plötsligt fanns väldigt "bra" tillgång i plus. Och då menar jag inte mängden platser per flight, vilket fortfarande var få, utan mängden avgångar där det var möjligt att boka det.Som EBG/D har man ju fått två chanser på att komma åt dessa biljetter. Som EBB enbart en chans.
Tycker det är bra skött, vi hade försprång och kunde boka tidigare i veckan, var vidöppet som diamond och kunde välja helt fritt på datum. Om de nu släppt ännu mer platser så är det ju ännu bättre för oss Diamonds/Golds som får ytterligare en chans att boka biljetter.
Sista gången jag handlade extrapoäng så fick jag poängen direkt efter köpet.Ps. Någon som vet hur lång tid det tar innan man får extrapoäng man köper?
Ja på returresan är det väl inga problem att göra så, men det känns bara onödigt att köpa en plats som man vet att man inte kommer använda.Yes men enligt folk här går det bra att vaska returen.
Dåså, efter en tids flitigt läsande av diverse inlägg och diskussioner här på forumet har jag nu till slut även skapat mig ett konto.
Som relativt ny medlem i Eurobonus-programmet har jag hittills lyckats skrapa ihop hela 10438 poäng och har uppnått den aktningsvärda nivån "Member"...![]()
Det jag funderar på är om det är "värt" att lägga 6000 av dessa poäng för en ToR-resa inom Nordic+ nu under denna kampanj eller om det är vettigare att spara poängen för att utnyttja dom senare, till en mer prisvärd resa. Jag har Arlanda som utgångspunkt och det som lockar mest är en weekendresa till Polen eller Tyskland. Skatter och avgifter för dessa destinationer verkar ligga på cirka 400 kronor och uppåt. Jag har dålig koll på vad skatter och avgifter ligger på till de mer långväga destinationerna, men rent spontant känns det inte som att jag får särskilt mycket valuta för mina 6000 poäng eller är det jag som värderar poängen helt fel?
En viktig del i mina funderingar är att jag fortfarande har åldern inne för att kunna utnyttja SAS ungdomsbiljetter, prisskillnaden mot en vanlig ungdomsbiljett känns därför inte särskilt stor då jag tidigare har kunnat göra weekend-resor för runt 1000-lappen.
Ni får gärna dela med er av hur ni tänker eller om ni har några andra tips och råd, jag är mäkta imponerad av den kunskap som finns hos er!
Kan man boka åt andra utan att åka med själv ?, Hur går man tillväga ?