Upptäckte att det öppnades för alla vid midnatt. Antingen hade det blivit många avbokningar sedan jag bokade tidigare i veckan eller så hade de hållt på en del biljetter, för fanns helt plötsligt mycket bättre tillgång på Hongkong-resor efter nyår.
Var det inte tom 12/9 tidigar ? nu är det tom 14/9
Verkligen? Jag har en bekant som försökte boka in till ungefär samma dagar som jag ska dit i slutet på januari, och då var det helt tomt på just Hongkong i flera veckor i sträck i både plus och go...Upptäckte att det öppnades för alla vid midnatt. Antingen hade det blivit många avbokningar sedan jag bokade tidigare i veckan eller så hade de hållt på en del biljetter, för fanns helt plötsligt mycket bättre tillgång på Hongkong-resor efter nyår.
Som EBG/D har man ju fått två chanser på att komma åt dessa biljetter. Som EBB enbart en chans.Så mycket var det alltså värt att vara EBG/D........
Nu är det ju dock plus och inte economy så du får nog boka en resa i riktig economy ocksåBlev en långweekend till Chicago i plus under slutet av Januari.
Första gången SAS longhaul sedan 767 och första long haul ekonomi på nog 4 års tid.
Men 24000 poäng och 344 kr var för billigt att inte boka.![]()