Senaste nytt

SAS 70 år, super rea på bonusbiljetter

Sweet!! Hittade 4 biljetter (2vuxna+2barn) CPH-ORD i plus, för 72k poäng och 1300 DKK.
Barnen har aldrig varit längre bort än Tyskland och kommer bli SÅÅÅÅ glada.

edit: Är det förresten någon som vet om man kan boka en resa till någon annan för sina poäng, eller måste man vara med på bokningen själv också?
Jag bokade resa åt 2 vänner utan att själv resa så det är fullt möjligt.

PLUS-biljetterna säger följande:

Återbetalning: Biljetten är återbetalningsbar fram till 1 arbetsdag före avresa. När resan påbörjats är returresan inte återbetalningsbar.

Men detaljerad info säger att det är poängavdrag vid avbokning.. Vad gäller egentligen? Vad "kostar" det att avboka en poängresa från denna kampanjen?

Återbetalning: Biljetten är återbetalningsbar fram till 1 arbetsdag före avresa. När resan påbörjats är returresan inte återbetalningsbar.

Men detaljerad info säger att det är poängavdrag vid avbokning.. Vad gäller egentligen? Vad "kostar" det att avboka en poängresa från denna kampanjen?
Jag avbokade precis 2 resor i Go och precis som vanligt fick jag alla poängen tillbaka. Jag är ganska säker på att jag kommer få full refund också eftersom det står så här i mina bokningsbekräftelsemail:

"SAS Go

Ombokning: Ombokning (dag och tid) är tillåten fram till 1 arbetsdag före utresa, förutsatt att poängen fortfarande är giltiga. När resan påbörjats kan returresan inte bokas om.

Återbetalning: Biljetten är återbetalningsbar fram till 1 arbetsdag före utresa. När resan påbörjats är returresan inte återbetalningsbar."

Det vore ju väldigt konstigt ifall villkoren för Plus är sämre än de i Go... Men visst kan det vara så, ibland finns det polarrulle för resenärerna i Go men inte för resenärerna i Plus så man ska aldrig säga aldrig...

Reglerna är samma som vid vanliga awardresor.

Avbokning måste ske en arbetsdag före avbokning av första flighten.

Vid avbokning får man tillbaka skatterna och poängen om poängen inte har gått ut (blivit för gamla).

Om man bokar om resan så får man betala poängskillnaden mellan vad man betalade vid bokning och vad resan kostar vid det tillfälle man bokar om.

Det är exakt samma regler för plus och för minus.

Reglerna är samma som vid vanliga awardresor.

Avbokning måste ske en arbetsdag före avbokning av första flighten.

Vid avbokning får man tillbaka skatterna och poängen om poängen inte har gått ut (blivit för gamla).

Om man bokar om resan så får man betala poängskillnaden mellan vad man betalade vid bokning och vad resan kostar vid det tillfälle man bokar om.

Det är exakt samma regler för plus och för minus.

Det kanske står i betydningen av texten ovan men.... när jag försökte boka om min hemresa Hong Kong - Stockholm så står det 18000 poäng under "kostnad" till höger. Blir det något bakom-kulisserna plus och minus arbete för SK IT så det blir 0 eller måste jag betala ytterligare 18000 poäng?

Någon som har för mycket poäng, som dessutom kommer att gå ut i år som känner att man kan skänka iväg dem till en tacksam mottagare? :)

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen