Senaste nytt

SAS öppnar Toronto dagligen mixat från Arlanda och Köpenhamn

Gander var bränslestopp när det behövdes (propellereran), Montréal var en mellanlanding med DC 8 på SK941/949 (ARN-ORD) på 70 talet, finns säkert mer

”SAS direct routes to Toronto will start in June 2022, provided that SAS obtains the necessary approval from the authorities. Ticket sales will start soon.”

Är det vanligt att flygbolag inte får tillstånd att flyga?

”SAS direct routes to Toronto will start in June 2022, provided that SAS obtains the necessary approval from the authorities. Ticket sales will start soon.”

Nej, vad jag vet är det mycket ovanligt. Däremot händer det ju med lämna mellan rum att bolagen backar ur om de tex inte får tillräckligt stora rabatter på avgifterna, men det är ju något annat.

Men det är säkert en ren friskrivning eftersom alla papper inte är på plats.

Tog ett bra tag för norwegian och USA, det problemet bör inte SAS ha med Kanada

Som många skrivit får vi hoppas att det finns betalande resenärer. Vore fint med lite award-tillgänglighet när man tröttnat på Chicago.

Det går att boka nu i alla fall. Fast sajten verkar inte gilla att boka från Stockholm dagar det är avgång från Köpenhamn. ARN-CPH-YYZ går bra att välja på vägen ut, men då får man inte välja return YYZ-CPH-ARN med SAS utan hänvisas till annan rutt på hemvägen. Iaf datumet jag försökte.

Väljer man via CPH på utresan blir plötsligt returen via CPH "Inte tillgänglig". Väljer mav via EWR på utresan blir via CPH tillgängligt igen.

Skärmavbild 2022-02-13 kl. 22.06.02.png

Det går att boka nu i alla fall. Fast sajten verkar inte gilla att boka från Stockholm dagar det är avgång från Köpenhamn. ARN-CPH-YYZ går bra att välja på vägen ut, men då får man inte välja return YYZ-CPH-ARN med SAS utan hänvisas till annan rutt på hemvägen. Iaf datumet jag försökte.

Väljer man via CPH på utresan blir plötsligt returen via CPH "Inte tillgänglig". Väljer mav via EWR på utresan blir via CPH tillgängligt igen.

Visa bifogad bild 126245
Ser du verkligen SAS egna flyg CPH/ARN-YYZ? Är det inte bara codeshare med Air Canada CPH-YYZ som dyker upp?

Visa bifogad bild 126245

Vad jag kan se är inte någon av flighterna laddade än. Endast det ”vanliga” gamla utbudet med transfer/code share

Toppen