Senaste nytt

SAS öppnar Toronto dagligen mixat från Arlanda och Köpenhamn

Plus

Medlem
Tolkar det som att linjen stängs över vintern med återstart till våren.


Alternativt att den stängs 4 veckor tidigare än planerat?

Det har nämnts tidigare i tråden (eller om det var en annan tråd) att de är åter bokningsbara från mars/april igen. Så det verkar vara en tillfällig neddragning. Dock har det (vad jag vet) inte kommunicerats från SAS att Toronto endast skulle vara en sommarlinje. Sen kam det tyckas märkligt att inte köra på vintern. Det hade säkert gått att sälja fina paketresor med hockey.
 

Flyer722

Medlem
Det har nämnts tidigare i tråden (eller om det var en annan tråd) att de är åter bokningsbara från mars/april igen. Så det verkar vara en tillfällig neddragning. Dock har det (vad jag vet) inte kommunicerats från SAS att Toronto endast skulle vara en sommarlinje. Sen kam det tyckas märkligt att inte köra på vintern. Det hade säkert gått att sälja fina paketresor med hockey.
Ingen i tråden påstår att linjen skulle vara i bruk över vintern? SAS skulle däremot flyga linjen oktober ut men nu har det ändrat sig och linjen stängs den 1 oktober, Stockholm fortsätter däremot i oktober.
 

Plus

Medlem
Ingen i tråden påstår att linjen skulle vara i bruk över vintern? SAS skulle däremot flyga linjen oktober ut men nu har det ändrat sig och linjen stängs den 1 oktober, Stockholm fortsätter däremot i oktober.

Nej, precis. Ingen har sagt det. Däremot kan jag inte heller påminna mig om att det har kommunicerats att det endast rör sig om en säsongslinje.

Här är en länk till pressreleasen, kan inte se att det står endast säsong. Därför trodde jag att det var tal om en helårslinje.
 

mha321

Medlem
Kan ju mycket väl ha med de aviserade neddragningarna på longhaul att göra. Om man tex sätter in 321an på någon destination som idag har 350, och gör sig av med dem - som en del av chapter 11 processen. Då ligger säkert Toronto extra mycket i farozonen eftersom den är ny och inte har byggt upp ett återkommande underlag ännu.
 

LarsCph

Medlem
Snart tid til teste ruten - 3-5 september med afrejse fra og til København - på business class begge veje med fruen booket med ‘business for go’ via SAS Mastercard :) Hvordan ser det ud med lounge i Toronto - er den stadig Covid ramt?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Linmet

Medlem
Snart tid til teste ruten - 3-5 september med afrejse fra og til København - på business class begge veje med fruen booket med ‘business for go’ via SAS Mastercard :) Hvordan ser det ud med lounge i Toronto - er den stadig Covid ramt?

var där 5/8.

Tog tyvärr inga bilder men air canada-loungen som vi fick tillgång till var stor, rejält utbud med mat, vin, öl och även möjlighet till några starkspritsorter. Var värd komma i god tid för.

ansiktsmask när man inte å gälllde. Även i flyget på ditresan men ej hem såfort de stängt dörren till planet.
Glöm inte ETA och covid-grejen!
 
Toppen