Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Seattle från Köpenhamn 21 maj 2025

Seattle är en väldigt trevlig stad, även om hotellen kan bli hiskeligt dyra om det råkar vara microsoft konferens eller liknande i staden samtidigt.
Går att jämföra med skandinaviskt klimat och årstider som är någorlunda lika de vi upplever.

Vad gör man då i Seattle?
Självklart ska man besöka några av alla de grymt bra bryggerierna i området.
Har man inte varit på boeing fabriken i Everett är det helt klart ett måste för alla
Är man intresserad av sport så finns det lag i alla stora ligor nu i USA efter att Seattle Kraken nu är med i NHL också.
Passa på att flyg sjöflygplan, varför inte till Victoria i Kanada för att besöka en av Kanadas trevligaste städer enligt mig.
För de som intresserar sig av att checka av delstater i USA så kan man tämligen enkelt plocka alla i nordvästra hörnet på en resa.

Lite ironiskt att mitt första besök till USA var med båt till Seattle från Victoria.
Min första betalda businessbiljett var också till Seattle då Star Alliance hade priser för 6.000 tor till de flesta av Deltas hubbar i USA under en kort tid.
Och det finns en del trevliga skidorter ett antal timmars bilresa bort (även om Vancouver är närmare), gäller bara att få SAS att flyga dit under vintern också

Riktigt najs! SEA är roligare än ATL. Nu hoppas vi bara på att det släpps massa goa bonusplatser till nya linjen och 30% poängkampanj på det :)
Jag har försökt leta i 45 min nu, men inte hittat en enda Seattle businessresa från Arlanda. Kan iofs bero på att söksidan kraschar 95% av alla sökningar. SAS levererar som vanligt...

Last edited:
Kanske lite off topic men när jag söker på Google flights (eller IATA Matrix, men det är väl samma källdata?) så får jag inte upp SAS på några destinationer som kräver inrikes byte. Ex LAS, DTW eller SEA. Kollat olika datum i början av januari. Kan det vara att de håller på att ladda upp nya fares och tagit bort de gamla?

Kanske lite off topic men när jag söker på Google flights (eller IATA Matrix, men det är väl samma källdata?) så får jag inte upp SAS på några destinationer som kräver inrikes byte. Ex LAS, DTW eller SEA. Kollat olika datum i början av januari. Kan det vara att de håller på att ladda upp nya fares och tagit bort de gamla?

A few days ago US Department of Transportation approved SAS and Delta codeshares with each other, and so SAS will be in the process of filing new fares to accommodate the new allowances by the US regulator.

Blir inte förvånad om alla nya destinationer barkar åt USA. Det kittlar inte så värst.
Räkna inte med linjer österut förrän Rysslands luftrum öppnas upp igen. Det skulle vara indiska subkontinenten men tveksamt hur stor efterfrågan dit är i dagsläget.
För oss i sthlm står nog hoppet til lCN-ARN med Korean om Rysslands flygrum öppnar och det hade eventuellt kunnat fungera.

Räkna inte med linjer österut förrän Rysslands luftrum öppnas upp igen. Det skulle vara indiska subkontinenten men tveksamt hur stor efterfrågan dit är i dagsläget.
För oss i sthlm står nog hoppet til lCN-ARN med Korean om Rysslands flygrum öppnar och det hade eventuellt kunnat fungera.
Att Rysslands luftrum är stängt har blivit det nya normala. Vad är alternativet? Att inte flyga? Om ryska luftrummet var ett hinder hade ANA inte valt att "återöppna" Tokyo - Stockholm.

Toppen