Andreas Granberg
Medlem
Flygs som SK 937/938 A350-900
Seattle har följande internationella flygbolagstjänst utöver de begränsade Delta och Alaska Air internationella tjänster det finns från Seattle: Aer Lingus (Dublin), Aeromexico (Mexico City) Air Canada (Toronto, Vancounter och Montreal ibland), Air France (Paris), Air Tahiti, ANA (Tokyo), Asiana (Seoul), British Airways (London), China Air (Taipei), Condor (Frankfurt), Emirates, EVA (Taipei), Finnair, Hainan (Peking och kanske något annat), Icelandair, JAL (Tokyo), Korean (Seoul), Lufthansa (Frankfurt och München), PAL (Manila) snart, Qatar, Singapore, Starlux (Taipei), Turkish (Istanbul), Virgin Atlantic (London), Volaris (Guadalajara), Westjest (Calgary) och kanske ibland Edmonton eller något annat).Trevligt, det var LH som tog Cargon från SAS på den tiden.
Jag undrar om de har något eget avtal med Amazon/Microsoft? Eller som del av ett avtal med Delta/AFKL?När jag kommer från Skandinavien hittar jag ingen bra anledning att välja att ansluta till SEA istället för någon annanstans med Delta/Skyteam om det inte är för att ta mig till Hawaii, Alaska eller några av de mindre flygplatserna i Oregon, Washington och Idaho. Ungefär samma som det var 2009/2010.