Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Seattle från Köpenhamn 21 maj 2025

Trevligt, det var LH som tog Cargon från SAS på den tiden.
Seattle har följande internationella flygbolagstjänst utöver de begränsade Delta och Alaska Air internationella tjänster det finns från Seattle: Aer Lingus (Dublin), Aeromexico (Mexico City) Air Canada (Toronto, Vancounter och Montreal ibland), Air France (Paris), Air Tahiti, ANA (Tokyo), Asiana (Seoul), British Airways (London), China Air (Taipei), Condor (Frankfurt), Emirates, EVA (Taipei), Finnair, Hainan (Peking och kanske något annat), Icelandair, JAL (Tokyo), Korean (Seoul), Lufthansa (Frankfurt och München), PAL (Manila) snart, Qatar, Singapore, Starlux (Taipei), Turkish (Istanbul), Virgin Atlantic (London), Volaris (Guadalajara), Westjest (Calgary) och kanske ibland Edmonton eller något annat).

Lastmarknaden är också redan ganska fullt uttagen.

Last edited:
Screenshot_20240917_124641_Facebook.jpg

Kul med A350 på linjen :)

Antar det är ett sammanträffande att Build brukar gå av stapeln andra halvan av maj, men det lär vara en del Microsoftentusiaster på första flygen :)

Seattle är en väldigt trevlig stad, även om hotellen kan bli hiskeligt dyra om det råkar vara microsoft konferens eller liknande i staden samtidigt.
Går att jämföra med skandinaviskt klimat och årstider som är någorlunda lika de vi upplever.

Vad gör man då i Seattle?
Självklart ska man besöka några av alla de grymt bra bryggerierna i området.
Har man inte varit på boeing fabriken i Everett är det helt klart ett måste för alla
Är man intresserad av sport så finns det lag i alla stora ligor nu i USA efter att Seattle Kraken nu är med i NHL också.
Passa på att flyg sjöflygplan, varför inte till Victoria i Kanada för att besöka en av Kanadas trevligaste städer enligt mig.
För de som intresserar sig av att checka av delstater i USA så kan man tämligen enkelt plocka alla i nordvästra hörnet på en resa.

Lite ironiskt att mitt första besök till USA var med båt till Seattle från Victoria.
Min första betalda businessbiljett var också till Seattle då Star Alliance hade priser för 6.000 tor till de flesta av Deltas hubbar i USA under en kort tid.

När jag kommer från Skandinavien hittar jag ingen bra anledning att välja att ansluta till SEA istället för någon annanstans med Delta/Skyteam om det inte är för att ta mig till Hawaii, Alaska eller några av de mindre flygplatserna i Oregon, Washington och Idaho. Ungefär samma som det var 2009/2010.
Jag undrar om de har något eget avtal med Amazon/Microsoft? Eller som del av ett avtal med Delta/AFKL?

Toppen