Senaste nytt

SAS öppnar ny rutt till Mumbai från Köpenhamn. Trafikstart 2 juni 2026

Har du egna erfarenheter?
Jag har varit i Indien två gånger senaste året och har haft noll problem. Helt ärligt skulle jag föredra att mellanlanda på DEL över CDG. Men Indien är stort och jag har ingen erfarenhet av Mumbai.
Nej, jag har inte haft lust att ha egna erfarenheter. Många mellanlandningar som gått fel i Indien och det låter jag andra experimentera med.
Det är ett solklart exempel på att det kan vara krångligt i Indien med byråkratin.
Nu har SAS fått uppleva byråkratin. Det var inget vidare.

Är detta allvarligt? Har du över 2h transfer på DEL så blir du satt i Sing-sing till någon agent behagar ge dig access till terminalen.
Jag har gjort transfer 4 gånger typ senaste året och verkligen haft noll problem. AI-AI och LH-AI visserligen international -> domestic och omvänt på hemresan. Kanske är skillnad om det är international-> international?

På CDG gjorde jag transfer AF-SK och fick gå igenom passkontrollen 3 gånger, säkerhetskontroll 2 gånger och åka buss 2 gånger. Totalt kaos i jämförelse med min upplevelse på DEL.

Är detta allvarligt? Har du över 2h transfer på DEL så blir du satt i Sing-sing till någon agent behagar ge dig access till terminalen.
Oh!
Det har runnit lite vatten under broarna sedan the good old days när man gjorde same-plane-turnaround på DEL, utan visa eftersom man var i transfer, med ett helt följe av flygplats-anställda som baggage-bärare och guider till loungen.

Jaha, det var visst 2016 och det gick raskt utför. Still good old days!

Var det inte någon här på forumet som fastnade på en award i Delhi där transferpersonalen teg mutor för att släppa lös vederbörande?

Var det inte någon här på forumet som fastnade på en award i Delhi där transferpersonalen teg mutor för att släppa lös vederbörande?
Jag minns också det. Var det den här?

Toppen