Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Om jag har förstått det hela, så är CPH-PEK en lönsam linje för SAS därför att de har bra Cargo på den linjen.
SAS räknar med 165 tusen pax på CPH-SFO per år, då måste detta vara en linje som flygs hela året.
BKK måste vara en dyr linje att driva med en maskin som står 10 timmar utan att utnyttjas, var det inte tal om att lägga ned linjen för några år sedan?
Skulle SAS kunna flyga med A330 på CPH-BKK?
Någon som vet hur beläggningen är på OSL-EWR på vintern?
Många frågor, men frågar man inte så får man ju inget veta!

Har du tittat på passagerarunderlaget från norra Tyskland? Åka till CPH är lika enkelt som MUC eller FRA.

Enligt SAS egna beräkningar så är ju kundfördelningen enligt följande.

- SAS förväntar ca 125,000 kunder per år på den nya linjen, varav 55% beräknas vara nordiska kunder, 35% amerikanska kunder och 10% övriga europeiska kunder

Så speciellt många Tyskar tror jag inte man räknar med. Jag har sagt det förut och jag säger det igen... SAS är ett arbetsmarknadspolitiskt projekt där det gäller att lägga så mycket av trafiken som möjligt till Kastrup. Detta till ett pris av nyemissioner!

Detta var en mycket bra nyhet. Enda smolket i bägaren är CPH! Empiriska data säger mig att det är mest Svenskar & Norrmän på flighterna till US & att då tvinga oss via CPH är obegripligt!

För mig som boende i Skåne är det tvärtom lite tråkigt när man blir pådyvlad en ARN connection så det är enl. mig bara tummen upp men jag har ingen koll på faktiska siffror här, bara att jag blev grymt glad.

Jag hävdar & tror att underlaget totalt sett är större för en direktlinje ARN-SFO än CHP-SFO & att dessutom slippa den Danska personalen vore en ENORM bonus. Danskarna är nästan lika dåliga på service som Fransmän & det är inget överbetyg.
Tror dessutom att Norrbaggarna hellre flyger via ARN än CPH. Jag vet att jag gör det, men allra helst hade jag sett denna direktlinjen ifrån OSL, men om OSL skulle få en linje till Houston så kompenserar det väl en del.

Toppen