Senaste nytt

SAS öppnar Köpenhamn-San Francisco i april 2013

Flyg dit med BA då....:)

Tycker priserna ser ganska höga ut. SAS levererar ju dessutom "sämst i klassen" i Business...

Det valet finns självklart och det är väl med dem jag funderat mest att på att åka med. Tänkte mest åka med SAS för att testa dem i business long haul samt för att bränna lite EB-poäng som ändå går ut :)

Hmm. Jag kollade SK935/936 på ExpertFlyer och kan konstatera tillgängligheten är ganska låg på dessa flighter: 10 April 2013 ser för SK935 ut så här: AL C9 D9 J1 ZC RL YL SL BC E9 M9 H9 Q9 V9 W9 UC KC LC TC GL NL

Det kan så klart bero på att de inte officiellt lanserat linjen och vill hålla den låst för bokningar. Men det kan också tyda på att de tänker "testa intresset".

FLighten dyker upp på travellink till det facila pricet av 26000 i economy även om man är borta över helgen :-(

Skulle rotation av A340 vara så här?

Köpenhamn-San Francisco
.
San Francisco-Köpenhamn
.
Köpenhamn-Beijing
.
Beijing-Köpenhamn
.
Köpenhan-Bangkok
.
Bangkok-Köpenhamn
.
Köpenhamn-San Francisco igen

Återstår att se om detta blir verklighet. För något år sedan hann linjen läggas ned innan den startade...

Tror AHO är inne på rätt spår (om det kommer ske överhuvudtaget), en kombination med en befintlig eller ny destionation i östlig riktning. Dock behövs ett nytt flygplan.. 787? :cool:

Kan det vara ett joint venture med United på gång kanske?
UA "tar över" ex ORD-CPH-ORD med 777-200ER och SK får loss A340-300...

I ett spel avseende vilken destination som försvinner skulle, om jag var bookie, Bangkok inte ge så mycket tillbaka. Norwegian är snart på banan, Thai ökar frekvensen ,(iofs till HKT men men)......Gulfbolagen ligger på hårt, Turkish ger bra eldunderstöd för att sänka SAS på denna linje, LH, Swiss och Finnair erbjuder överlägsna hårdvaruprodukter.

Nån som sätter emot?

Tock

Toppen