Håller med dig på den biten. Känns som SAS experimenterade lite med Göteborg för något/några år sedan lite mer, men sedan har man återgått till att istället feeda mot Köpenhamn/Stockholm. Det fungerar väl rätt bra även om ATR-planen till/från Köpenhamn ofta dras med förseningar och dessutom innebär bussgater ofta.
Ett exempel är Berlin som man körde direktflyg på 2-3 ggr i veckan. Jag åkte med detta ett par gånger och beläggningen var först bättre mot slutet, men då lade man ner istället. Strax därefter satte Air Berlin in en 4:e avgång per dag (vissa dagar)... Till skillnad från SAS så fyller även Air Berlin planen riktigt bra, ofta är avgångar helt slutsålda tätt in på.
Känns som de flesta bolag lyckas riktigt bra från Göteborg förutom SAS som utför mer halvhjärtade experiment där man hinner lägga ner innan det tar sig. Vi får väl se vad som händer framöver, var väl något rykte om att SAS ev. skulle stationera 1-2 CRJ i Göteborg och köra lite direktlinjer då dessa maskiner var mer "rätt" i storlek för Göteborg.