Senaste nytt

SAS öppnar City Lounges?

Är väl bra att detta finns, är ju inte så att de bygger nåt nytt, allt finns ju redan på plats. Vem vet vilken deal de har här, är ju en win-win för båda parter.

Jag har svårt att se att jag skulle nyttja detta även om det fanns på min destination. Exakt i vilken situation skulle du gå dit, förutsatt att du inte ska ha mötet i huset bredvid så att du i princip snavar in där?
Om jag har flera möten på stan eller har några timmar mellan ett och ett annat, så sätter jag mig förmodligen hellre där än på Espresso house. Jag har flera gånger haft workshop dag 1, och sedan presentation eftermiddag dag 2. I det läget kan det varit ett alternativ.

Nu är inte jag i läget att jag allt som oftast behöver fixa möteslokal mitt i Stockholm, men jag har flera bekanta som har det behovet. Några av dem är medlemmar i motsvarande ställen, just för det här behovet.

Jag tror att det hänger på vilken destinationen är. Just till Stockholm åker många för att träffa diverse folk och för möten. Oftast försöker man samla flera ärenden på samma resa. Det är stor skillnad mot att landa på en destination för att ta taxi raka vägen ut till en fabrik eller motsvarande storföretag.

Jag tror det är stor skillnad om man bor i Sthlm eller har tillgång till kontor där och inte. Tycker det här är en bra grej för folk från andra delar landet som är i storstan över dagen och behöver nånstans att sitta en stund. Det blir ju en usp mot att välja BRA från Bromma eller Norwegian som inte erbjuder detta. Smart och unikt.

Alla verkar tycka att vi som bor i Stockholm inte kan förstå hur fantastiskt detta är. Jag försöker tänka mig att den ligger i London, NYC eller någon annan storstad jag besöker av och till för jobbets räkning. Inte i något scenario får jag ihop att detta skulle vara en praktisk lösning för mig.

Men det kanske är storstadsvanan som gör att jag ser andra lösningar som bättre än detta.. ;)

Alla verkar tycka att vi som bor i Stockholm inte kan förstå hur fantastiskt detta är. Jag försöker tänka mig att den ligger i London, NYC eller någon annan storstad jag besöker av och till för jobbets räkning. Inte i något scenario får jag ihop att detta skulle vara en praktisk lösning för mig.

Men det kanske är storstadsvanan som gör att jag ser andra lösningar som bättre än detta.. ;)

Med tanke på hur lågt inne det sitter att ens bjuda sina passagerare på ett glas vatten ombord så är det väl långt borta med någon lounge i London eller NYC...

Ser som sagt hellre att man lägger pengarna på att förbättra reseupplevelsen än att slänga dem på sånt här. Undrar för övrigt vilken typ av kundundersökning man har gjort innan man fattade detta beslut. Har inte sett något riktat till Diamond.

Med tanke på hur lågt inne det sitter att ens bjuda sina passagerare på ett glas vatten ombord så är det väl långt borta med någon lounge i London eller NYC...
Jag tänkte mer "om det skulle ha varit där". Har inga som helst förhoppningar om att det ska ske...

Ni som tänkt använda denna lounge får gärna förklara för mig när och i vilka situationer. Jag får inte heller ihop något senario när den kan tänkas vara användbar...

Enda jag kan komma på är om man har ett kundmöte i Sthlm sent på eftermiddagen, men tvingats antingen ta en tidig flight till Stockholm, eller att man övernattat från dagen innan och tvingats checka ut vid 11 och vill ha en lugn miljö att jobba i innan mötet.

Enda jag kan komma på är om man har ett kundmöte i Sthlm sent på eftermiddagen, men tvingats antingen ta en tidig flight till Stockholm, eller att man övernattat från dagen innan och tvingats checka ut vid 11 och vill ha en lugn miljö att jobba i innan mötet.
Eller kommer med tåget på morgonen, har ett lunchmöte i stan och sen ett flyg nånstans på kvällen.

Toppen