Senaste nytt

SAS öppnar 45 (!!) nya linjer 2013

PYRZ

Medlem
GZP förkortar ner transfertiden till turistorten till ca 30 min. Från AYT kan transferbussen till turistorten ta över 2 timmar.
Antar att du menar turistorten Alanya. Det finns ganska många andra "turistorter" längs kusten, men Alanya är populärat för skandinaver. Tar knappt 15 min till Lara och 30-40 min till Belek tex från AYT.
 

fmansson

Medlem
Jag är nere en del i jobbet på Turkiska kusten och AYT är ju en betydligt bättre flygplats med lounger, bra taxfree osv. GZP är en liten avkrok dit jag inte hittar några biljetter med TK ens. Personligen tycker jag det är ett nerköp att flyga dit även om solturisterna säkert älskar det.
 
Det låter mer korrekt med B737-700W på OSL-GZP-OSL. Det är bara ett fåtal av SAS 737-700W som har det starkaste CFM motoralternativet och endast dessa kan användas. På CPH-GZP-CPH ska SK A319 med starkaste IAE motorn användas. Det är samma A319 som tidigare användes till Grönland.
 

Palazzi

Medlem
De här nya flyglinjerna har ju gjort att SAS numer flyger på "Ryanair-tider". De italienska destinationerna är numera eftermiddagsflyg ut och morgonflyg hem.. Inte ens via Köpenhamn finns det längre vettiga alternativ.
För min del känns det viktigare med bra flygtider än många destinationer, om de inte har flygplan nog för båda...

I kombination med försämringen av ombordserveringen ser jag inte längre några incitament för att flyga SAS överhuvudtaget.

Jag kommer göra min sista SAS-flygning i slutet av Augusti (måste bränna EB-poäng), och sedan blir det BA, SWISS & Air Berlin....

Tack SAS för de här åren! :)

/Palazzi
 

A380*G

Medlem
De här nya flyglinjerna har ju gjort att SAS numer flyger på "Ryanair-tider". De italienska destinationerna är numera eftermiddagsflyg ut och morgonflyg hem.. Inte ens via Köpenhamn finns det längre vettiga alternativ.
För min del känns det viktigare med bra flygtider än många destinationer, om de inte har flygplan nog för båda...

I kombination med försämringen av ombordserveringen ser jag inte längre några incitament för att flyga SAS överhuvudtaget.

Jag kommer göra min sista SAS-flygning i slutet av Augusti (måste bränna EB-poäng), och sedan blir det BA, SWISS & Air Berlin....

Tack SAS för de här åren! :)

/Palazzi

Välkommen till klubben!
 
De här nya flyglinjerna har ju gjort att SAS numer flyger på "Ryanair-tider". De italienska destinationerna är numera eftermiddagsflyg ut och morgonflyg hem.. Inte ens via Köpenhamn finns det längre vettiga alternativ.
För min del känns det viktigare med bra flygtider än många destinationer, om de inte har flygplan nog för båda...

I kombination med försämringen av ombordserveringen ser jag inte längre några incitament för att flyga SAS överhuvudtaget.

Jag kommer göra min sista SAS-flygning i slutet av Augusti (måste bränna EB-poäng), och sedan blir det BA, SWISS & Air Berlin....

Tack SAS för de här åren! :)

/Palazzi

Det var jätte tråkigt att höra. Hoppas du finns onboard senast när A320Neo och A330e/A350 med på flottan. Ge inte up än, det kommer finnas massor av fina möjligheter för dig som SAS resenär.

Ha en fortsatt trevlig sommar.

//Tommy

PS. Jobbar inte på SAS som många tror...
 
Toppen