Senaste nytt

SAS ökar longhaul utbudet sommaren 2024

Hafermann

Medlem
Så märkligt är det inte, lite legitim frågeställning ändå.

Jag har själv tänkt samma sak som @HansO när jag mellanlandat på CPH och man sitter i loungen så får man gaten längst bort på A och du får promenera tills du är halvvägs till Istedgade innan man kan boarda.

Det är väl inga mängder som SAS använder sig utav C-gaterna på Arlanda även om det händer, troligen mer än jag skulle gissa på, jag personligen har sluppit det med SAS som tur är!

Tror heller inte Hans kräver att gaterna ska vara grannar, men ibland blir man ju irriterad på att landa på A-gates på CPH och genast tänker man "Why always me?"

Svårt att göra alla nöjda, bästa är väl om alla får vara lite missnöjda istället :)
Med tanke på att det ser ut så på alla större flygplatser anser jag absolut inlägget vara irrelevant. De flesta som är frekventa resenärer vet om hur det ser ut på Frankfurt, Helsingfors, München, Heathrow, Zürich osv. Köpenhamn är snarare betydligt beskedligare än samtliga dessa. Så lång tar det inte till A-gaterna.

Så jo. Enligt mig är grundpåståendet ogenomtänkt och inte relevant.
 

Rickard_O

Medlem
Med tanke på att det ser ut så på alla större flygplatser anser jag absolut inlägget vara irrelevant. De flesta som är frekventa resenärer vet om hur det ser ut på Frankfurt, Helsingfors, München, Heathrow, Zürich osv. Köpenhamn är snarare betydligt beskedligare än samtliga dessa. Så lång tar det inte till A-gaterna.

Så jo. Enligt mig är grundpåståendet ogenomtänkt och inte relevant.
LIte OT nu då denna diskussion redan existerar i en tråd på själva ämnet.

Men om jag får tolka @HansO fritt så handlar de ju inte om att CPH är den värsta av alla, jag själv anser att det är pest eller kolera varstans och stör mig likvärdigt på dom flesta flygplatser.
Handlar nog mer om att man har "bashat" Arlanda så fruktansvärt mycket när det i själva verket inte är så mycket grönare på andra sidan på exakt alla parametrar.
Alla flygplatser har ju sina flaskhalsar och nackdelar, svårt att komma undan.

Att kalla påståendet ogenomtänkt och irrelevant känns lite hårt, då är ju ditt inspel om C-gates till F på ARN lika ogenomtänkt.
 

Hafermann

Medlem
Nja…. exemplet med Arlanda var ju ett svar för att belysa att inte Kastrup är något extremfall i klassen. Därmed anser jag att det definitivt har en relevans diskussionen. Oavsett vad tråden handlar om kommenterade jag det enskilda inlägget, som fick det att framstå som att Köpenhamn skulle vara något extremt. Jag valde därför att belysa att det snarare är bättre än den genomsnittliga flygplatsen med longhauls.
 

CarlT

Medlem
Bara en fundering kring SAS och LH, vi fick ju ATL från CPH och kanske svårt att vara hoppfull gällande ARN/OSL, men en A350 kommer ju tillbaka men ananrs vet vi inget. Är det någon som vet om det är så att SAS inte kan ingå alla typer av avtal under Chapter 11 och därför kan ha ytterligare flygplan på G men det presenteras först när Chapter 11 är helt avslutat?
 

Hachans

Medlem
Bara en fundering kring SAS och LH, vi fick ju ATL från CPH och kanske svårt att vara hoppfull gällande ARN/OSL, men en A350 kommer ju tillbaka men ananrs vet vi inget. Är det någon som vet om det är så att SAS inte kan ingå alla typer av avtal under Chapter 11 och därför kan ha ytterligare flygplan på G men det presenteras först när Chapter 11 är helt avslutat?

De har säkert planer och funderingar. Kolla hur AeroMexico jobbade med sin chapter 11. Så fort de var klara så kunde man presentera nyheter, sänka priserna, leasa plan etc.

Däremot är det ganska långsökt med nya longhaul från ARN/OSL. De visar ju med all önskvärd tydlighet att alla långtrafik ska gå från CPH.
 

Brandten

Medlem
Brukar Star Alliance hubbar även vara Sky Team hubbar? Tänkte på ankommande Star Alliance och avgående Sky Team - vilken lounge ska man gå till?

Annars ser jag fram emot både Atlanta och Delta Business.
 

palmen

Moderator
Brukar Star Alliance hubbar även vara Sky Team hubbar? Tänkte på ankommande Star Alliance och avgående Sky Team - vilken lounge ska man gå till?

Annars ser jag fram emot både Atlanta och Delta Business.
Nej, men finns ju vissa stora hubbar som flera använder. Tex LAX är ju hub för alla 3 allianser. Asiana och Korean har Incheon som hub
 
Toppen