Inga sena kvällsavgångar från New York längre. Intressant.
Nästan allt ut från CPH går ungefär samtidigt. Jätteproppen Orvar i passkontrollen.
Det är inte så mycket proppar sen de flyttade sina avgångar till E-Gates.
Inga sena kvällsavgångar från New York längre. Intressant.
Nästan allt ut från CPH går ungefär samtidigt. Jätteproppen Orvar i passkontrollen.
Exakt. And it is already so messy for me at CPH passport control on the way to the US that I often minimize or skip time in the SAS lounge because of that.No more late night departures from New York. Interesting.
Almost everything out of CPH runs roughly at the same time. The giant Orvar in passport control.
Det är ju i E som proppen brukar vara. 20 luckor, varav 2 är öppna.Det är inte så mycket proppar sen de flyttade sina avgångar till E-Gates.
SAS ger upp ARN fullständigt. Lösenordet för F&F-kampanjen säger allt om vad strategin är...
Vi i Stockholm får hoppas på att Finnair eller LH ser potentialen och ger oss ett annat bolag att resa med.
They already did. The long hauls to LA for example used to be from ARN and now they are closing down Chicago.ARN-YYZ remains along with ARN-EWR for now, but maybe ARN-YYZ could
stick around longer if SAS were to codeshare with WestJet.
When it comes to long-haul flights, doesn’t it seem like SAS is moving more toward becoming CopenhagenAir than it is already? Maybe eventually SAS will decide to take a gamble and experiment with ARN-DL hub flights, but then I hope it doesn’t turn out to just be seasonal flights.
Alltid nyfiken på detta resonemang. Hur skall det bli bättre med dem? Om inte de då flyger direkt från Arlanda till USA, vilket verkar tveksamt just nu iaf.SAS ger upp ARN fullständigt. Lösenordet för F&F-kampanjen säger allt om vad strategin är...
Vi i Stockholm får hoppas på att Finnair eller LH ser potentialen och ger oss ett annat bolag att resa med.
Möjligen en Eurowings Discover till Florida eller så? De säljer ju iaf vidare med Connections på LH.Alltid nyfiken på detta resonemang. Hur skall det bli bättre med dem? Om inte de då flyger direkt från Arlanda till USA, vilket verkar tveksamt just nu iaf.
Flera år tillbaka = pre covid?Eftersom det sedan flera år tillbaka varit en minskande trend gällande långdistansflyg från Arlanda så är jag ganska säker på att SAS och flertalet andra flygbolag inte ser någon lönsamhet i det.