Senaste nytt

SAS ökar antalet rutter från Skandinavien till USA

Alf

Medlem
Det verkar ju lite si och så med planeringen. Jag har en bokning i febr ARN- MIA med direktflyg från ARN. Den är redan ombokad via CPH eftersom direktflyget från ARN ställts in. Inget mejl om detta utan det ser man först när man kollar bokningarna.
 

chazzie

Medlem
Små steg men i rätt riktning, med 321LR ökar väl chansen för en smalare linje även från ARN så vi får hålla tummarna.

Ett byte o Europa kan jag ju dock göra i Frankfurt lika gärna som Köpenhamn, men vid direkt från ARN ökar möjligheterna för oss som bor i obygden (Norrland).
 

flum

Medlem
Små steg men i rätt riktning, med 321LR ökar väl chansen för en smalare linje även från ARN så vi får hålla tummarna.

Ett byte o Europa kan jag ju dock göra i Frankfurt lika gärna som Köpenhamn, men vid direkt från ARN ökar möjligheterna för oss som bor i obygden (Norrland).
Eller matarkärror till CPH. Jag har länge velat se tex LLA-CPH
 

mha321

Medlem
Eller matarkärror till CPH. Jag har länge velat se tex LLA-CPH
Hade sas faktiskt haft en enhub strategi så hade det antagligen funnits tex lla-cph. Men de passagerarna behövs väl som underlag för att arn ska få någon longhaul alls, och viss Europa trafik kan nog behöva dem också...

Men utifrån det verkar det ju som Norrland har ett underlag "precis mitt emellan". För även om sas såklart inte vill förstöra sitt eget underlag... Så är det ju uppenbarligen så att underlaget från tex lla inte räcker för att tex klm skulle öppna en lla-ams, som ju annars borde fungera bra för att mata både longhaul och stora delar av Europa via.
 

flum

Medlem
Hade sas faktiskt haft en enhub strategi så hade det antagligen funnits tex lla-cph. Men de passagerarna behövs väl som underlag för att arn ska få någon longhaul alls, och viss Europa trafik kan nog behöva dem också...

Men utifrån det verkar det ju som Norrland har ett underlag "precis mitt emellan". För även om sas såklart inte vill förstöra sitt eget underlag... Så är det ju uppenbarligen så att underlaget från tex lla inte räcker för att tex klm skulle öppna en lla-ams, som ju annars borde fungera bra för att mata både longhaul och stora delar av Europa via.
Om sas inrikes blir kvar på T5 så underlättar det ju iofs.
 
Toppen