Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

SAS är bra NÄR det fungerar, vilket är ungefär 1 flight av 10.... Hade dom haft samma standard rakt igenom hela tiden på flighter så hade dem varit ett medelmåttigt flygbolag enligt mig. Nu recenserar jag enbart long-haul då jag inte ens orkar ta med allt strul och olika regler kring short-haul. Men, enligt mig är SAS helt klart väldigt nära att bli en lcc.

Haha vänta nu.

Nu får alla ha egna åsikter - men att sätta SAS Business i facket "Nära att bli en LCC" är ju nästan skrattretande imho.

Skulle gärna vilja höra mer av hur ditt resonemang resulterade i den slutklämmen?

Last edited:
Är så speciellt underbart att se hur många ändå är intresserade och hoppas på SAS som flygbolag här inne. Här inne ska ju ändå proffsen vara.
Jag trodde det här var ett forum för de som är reseintresserade i allmänhet och flygreseintresserade i synnerhet? Kan inte minnas att jag behövde intyga att jag är "proffs" när jag registrerade mig. "Proffs" betyder för mig någon som sysslar yrkesmässigt med något, mot betalning, och därför blir jag något undrande om vad du menar i detta sammanhang. Många av oss flyger nog en del i jobbet, men för mig är det uppenbart av inläggen att det är det privata flygandet som ligger många varmast om hjärtat. Forumreglerna använder frasen "diskussioner relevanta för frekventa resenärer" utan att göra någon skillnad på vem som betalar för resorna eller syftet med dem. Om du med frasen "proffs" menar att vi på forumet skulle vara yrkesmässiga flyg- eller reserecensenter, så håller jag inte alls med dig om att det är inriktningen.

Är så speciellt underbart att se hur många ändå är intresserade och hoppas på SAS som flygbolag här inne. Här inne ska ju ändå proffsen vara. SAS är och har varit i många många år ett företag på dekis. Det dom har enligt mig är Star Alliance och möjligheten att plocka ut fina resor hos partners. SAS som flygbolag är på riktigt på väg mot lcc .

Vi i Sverige får vara glada att vi kan skaffa billiga poäng och sedan växla ut mot fina resor inom Star Alliance.
Om du är identisk med NotSAS som startat den här tråden på Flygtorget sä år jag inte förvånad över ditt tonläge och din analysförmåga.
Flygtorget » Flygforum

Har någon sett om SAS ska öka antalet USA-flygningar nu? Tidigare i tråden har det ju länkats till pressmeddelandet från september då det stod att de tex ska flyga tre gånger i veckan till DC i vinter.
Men de säljer till sju dagar i veckan i januari, har de utökat eller bara inte tagit bort flighter i januari ännu?
Jag svarar själv på den här nu.
Chattade med kundtjänst nu som sa att att de kommer att utöka till sju dagar i veckan till DC först i mitten av januari. Detta trots att de nu säljer för flighter sju dagar i veckan redan från mitten av december.
Om man nu ska lita på kundtjänst....

Då var det dax idag för nypremiär för Stockholm - Miami! :) SK957 verkar vara i det närmaste fullbokad! :):)

Planerad med Tore Viking - LN-RKR.

SAS Business:
Screenshot_20211108-075433.jpg

SAS Plus:
Screenshot_20211108-075448.jpg

SAS Go:
Screenshot_20211108-075506.jpg

Screenshot_20211108-075511.jpg

Någon som vet varför det är så fruktansvärt nerdragen trafik inrikes Fredag 1APR2022?
Ser ingen helgdag eller dylikt i kalendern

SFT/MMX har en avgång vardera
UME 3st men första UME-ARN efter 12 :(

Fredagen efter är det som vanligt igen..

SAS är bra NÄR det fungerar, vilket är ungefär 1 flight av 10.... Hade dom haft samma standard rakt igenom hela tiden på flighter så hade dem varit ett medelmåttigt flygbolag enligt mig. Nu recenserar jag enbart long-haul då jag inte ens orkar ta med allt strul och olika regler kring short-haul. Men, enligt mig är SAS helt klart väldigt nära att bli en lcc.
1. SAS long haul i Business class är inget som kan jämföras med LCC. https://thepointsguy.com/reviews/sas-airbus-a350-business-class/amp/

2
. Flygmarknaden generellt har anpassat sig till prispressen från LCC på shorthaul. Där också service. Men det är i princip genomgående i hela industrin. Vilket flygbolag håller särskilt bra nivå i economy eller business på short haul? I europa?

Toppen