marbe166
Medlem
Bara 2 A321LR är levererade.Det har tillkommit 3 A321LR så antalet är detsamma och samtidigt är det annonserat att HKG inte kommer tillbaka vilket frigör ett flygplan...
Bara 2 A321LR är levererade.Det har tillkommit 3 A321LR så antalet är detsamma och samtidigt är det annonserat att HKG inte kommer tillbaka vilket frigör ett flygplan...
Och den tredje har man bett om att få levererad senareBara 2 A321LR är levererade.
Och den tredje har man bett om att få levererad senare
Tyvärr flögs en annan maskin ner till Madrid tidigare idag (samma besättning?) - nämligen OY-KBB. Ska detta möjligen tolkas som att framtiden för 321 Classic ser mörk ut i SAS?Välkommen hem Vermund Viking (OY-KAR)A320 Classic nummer 7 av 11 som kommer hem till skandinavien
Visa bifogad bild 122983
Hoppas. Vill bara ha nya neosTyvärr flögs en annan maskin ner till Madrid tidigare idag (samma besättning?) - nämligen OY-KBB. Ska detta möjligen tolkas som att framtiden för 321 Classic ser mörk ut i SAS?
Det innebär att fem 321 är uppställda i Spanien - övriga tre i Köpenhamn.
Är så speciellt underbart att se hur många ändå är intresserade och hoppas på SAS som flygbolag här inne. Här inne ska ju ändå proffsen vara. SAS är och har varit i många många år ett företag på dekis. Det dom har enligt mig är Star Alliance och möjligheten att plocka ut fina resor hos partners. SAS som flygbolag är på riktigt på väg mot lcc .
Vi i Sverige får vara glada att vi kan skaffa billiga poäng och sedan växla ut mot fina resor inom Star Alliance.
Tyvärr flögs en annan maskin ner till Madrid tidigare idag (samma besättning?) - nämligen OY-KBB. Ska detta möjligen tolkas som att framtiden för 321 Classic ser mörk ut i SAS?
Det innebär att fem 321 är uppställda i Spanien - övriga tre i Köpenhamn.
SAS är bra NÄR det fungerar, vilket är ungefär 1 flight av 10.... Hade dom haft samma standard rakt igenom hela tiden på flighter så hade dem varit ett medelmåttigt flygbolag enligt mig. Nu recenserar jag enbart long-haul då jag inte ens orkar ta med allt strul och olika regler kring short-haul. Men, enligt mig är SAS helt klart väldigt nära att bli en lcc.Nja håller inte riktigt med dig. SAS Business är bra om du jämför med ganska många andra bolag i samma kabinklass inom *Alliance.
Personligen tycker jag SAS är bättre än tex UA, LH, TG mfl men allt är såklart en smaksak.