Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Välkommen hem Vermund Viking (OY-KAR) :) A320 Classic nummer 7 av 11 som kommer hem till skandinavien :)

Screenshot_20211102-161413_Flightradar24.jpg

Är så speciellt underbart att se hur många ändå är intresserade och hoppas på SAS som flygbolag här inne. Här inne ska ju ändå proffsen vara. SAS är och har varit i många många år ett företag på dekis. Det dom har enligt mig är Star Alliance och möjligheten att plocka ut fina resor hos partners. SAS som flygbolag är på riktigt på väg mot lcc .

Vi i Sverige får vara glada att vi kan skaffa billiga poäng och sedan växla ut mot fina resor inom Star Alliance.

Är så speciellt underbart att se hur många ändå är intresserade och hoppas på SAS som flygbolag här inne. Här inne ska ju ändå proffsen vara. SAS är och har varit i många många år ett företag på dekis. Det dom har enligt mig är Star Alliance och möjligheten att plocka ut fina resor hos partners. SAS som flygbolag är på riktigt på väg mot lcc .

Vi i Sverige får vara glada att vi kan skaffa billiga poäng och sedan växla ut mot fina resor inom Star Alliance.

Nja håller inte riktigt med dig. SAS Business är bra om du jämför med ganska många andra bolag i samma kabinklass inom *Alliance.

Personligen tycker jag SAS är bättre än tex UA, LH, TG mfl men allt är såklart en smaksak.

Tyvärr flögs en annan maskin ner till Madrid tidigare idag (samma besättning?) - nämligen OY-KBB. Ska detta möjligen tolkas som att framtiden för 321 Classic ser mörk ut i SAS?
Det innebär att fem 321 är uppställda i Spanien - övriga tre i Köpenhamn.

Eller så är behovet av 320 Classic större nu under kommande vinter. A321 funkar förhoppningsvis bättre till våren och sommaren när passagerar mängden förhoppningsvis ökar :) Hoppas verkligen 321 kommer tillbaka, älskar det härliga ös som är under start! :)

Nja håller inte riktigt med dig. SAS Business är bra om du jämför med ganska många andra bolag i samma kabinklass inom *Alliance.

Personligen tycker jag SAS är bättre än tex UA, LH, TG mfl men allt är såklart en smaksak.
SAS är bra NÄR det fungerar, vilket är ungefär 1 flight av 10.... Hade dom haft samma standard rakt igenom hela tiden på flighter så hade dem varit ett medelmåttigt flygbolag enligt mig. Nu recenserar jag enbart long-haul då jag inte ens orkar ta med allt strul och olika regler kring short-haul. Men, enligt mig är SAS helt klart väldigt nära att bli en lcc.

Toppen