Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Aha!
Kanske operatören XFly resp CityJet inte kör med transponder eller kodar flygen på annat sätt, eftersom varken flightradar24 eller flightaware loggar någonting under SK704/712 osv.
Så kan det kanske vara, inte noterat på historiken men flygningarna syns åtminstone på Flightradar24 när de är i luften.

... men flygningarna syns åtminstone på Flightradar24 när de är i luften.

Är du säker? Jag gjorde en replay på flightradar24 från i måndags. Kan inte se något flyg ARN-HEL vid tiden för SK704 förutom Finnair-maskinen. Och då har FR24 till och med fångat en AirLeap Saab340 som flyger ARN-MHQ utan transponder / ADS-B.

Det går att köpa biljetter både ARN-HEL och CPH-HEL till imorgon och övermorgon (Xfly resp Cityjet, CRJ-900). SAS brukar väl vara noga med att ha ställt in minst 14 dagar innan om de inte tänker flyga?

Är du säker? Jag gjorde en replay på flightradar24 från i måndags. Kan inte se något flyg ARN-HEL vid tiden för SK704 förutom Finnair-maskinen. Och då har FR24 till och med fångat en AirLeap Saab340 som flyger ARN-MHQ utan transponder / ADS-B.
Helt säker på att jag sett CRJ från Arn till Hel på Flightradar24 för inte allt för många dagar sedan. Osäker på ATR men inrikes syns de med säkerhet i alla fall.

SAS har inte flugit ARN-HEL på otroligt länge (jag kollade senast i början av augusti), kan det vara så att trafiken precis återupptagits och därmed finns inga flyg än för FR24?

SAS har inte flugit ARN-HEL på otroligt länge (jag kollade senast i början av augusti), kan det vara så att trafiken precis återupptagits och därmed finns inga flyg än för FR24?
Nåt stämmer inte i det du skriver. Sträckan har visst återupptagits, möjligen i begränsad omfattning under semeterperioden.

Nåt stämmer inte i det du skriver. Sträckan har visst återupptagits, möjligen i begränsad omfattning under semeterperioden.

Väldigt förvånad. Jag har sökt på SAS hemsida för flyg i juni, juli och augusti och använt mig av kalendern för att se avgångar. Alla sökningar har gett felmeddelande om att sträckan inte flygs. Jag hade ju annars inte frivilligt åkt med Norwegian.... :rolleyes:

Toppen