Senaste nytt

Sas återupptar flera destinationer

Fick höra lite info (andrahands) gällande SAS-loungerna på CPH. Personalen som är kvar hjälper just nu till i olika delar på CPH tex med check-in.
Loungerna kommer tidigast att öppna 15 aug med stor osäkerhet.
Detsamma gäller servicen ombord som "kanske kommer igång i augusti. Det skall finnas ett enklare servicekoncept presenterat för CC gällande aug.
Som sagt, är detta bara andrahands info så ta det med en nypa salt då vi lever i coronatider..!!

Hade hoppats på att höra något om serveringen nu. Har en flight imorgon till Nice och suktar efter en polarrulle (boxen kan jag vara utan) och en Mikkeller.

IAD verkar vara på g från september (men som sagt corona tider...).

IAD går att boka från 28 augusti (men har inte sett något officiellt startdatum ännu).

Screenshot_20200805-221655.png

I augusti återstartas flera linjer.
Bland nyheterna finns Paris, Vilnius (från Stockholm), inrikesnätet är återställt med Ronneby och Sundsvall åter.

SAS August 2020 European network as of 02AUG20 | Routesonline

Då kanske man vågar boka morgonflyget från Umeå. Verkar som att dom sätter in 06:30 flyget från umeå och drar till med ett flyg 21:10 från ARN.
Detta gör mitt liv lättare om det stämmer.
Har vi någon historik hur bra denna stämt mot vad som reellt dyker upp som bokningsalternativ?

Hoppas dom rampar upp i Östersund snart också, finns morgon/kvällsflighter från den 18 aug bokningsbara, däremot går den 17:55 från ARN vilket får ses som ett skämt.

Så nu börjar det bli lite klurigt för min resa till Italien. Svärmor är den av typ som helst vill ha boardingkort i handen sex månader innan avresa Fram till nu har en ändring från A319/320 till B73G aka B737-700 varit steget innan en avgång nollas i ExpertFlyer. Men nu plötsligt så har det gått en vecka och SAS säljer fortfarande platser på avgången fast flygplanet är ändrat till B73G. Samma dag flyger SAS NAP-CPH med en B73G som känns långsökt samt hälften av CPH-ARN är med B73G på vårt datum.

Jag funderar nämligen på Swiss ner också använda M&M för alla, och SAS hem men det är lite svårt att ta beslut. Är Boeing-flottan aktiv nu från ARN? Finns det någon rutt alls från CPH som flygs med Boeing, eller är det bara SAS som väntar till 15 dagar innan för att agera då? @KalleSus kanske vet?

Så nu börjar det bli lite klurigt för min resa till Italien. Svärmor är den av typ som helst vill ha boardingkort i handen sex månader innan avresa Fram till nu har en ändring från A319/320 till B73G aka B737-700 varit steget innan en avgång nollas i ExpertFlyer. Men nu plötsligt så har det gått en vecka och SAS säljer fortfarande platser på avgången fast flygplanet är ändrat till B73G. Samma dag flyger SAS NAP-CPH med en B73G som känns långsökt samt hälften av CPH-ARN är med B73G på vårt datum.

Jag funderar nämligen på Swiss ner också använda M&M för alla, och SAS hem men det är lite svårt att ta beslut. Är Boeing-flottan aktiv nu från ARN? Finns det någon rutt alls från CPH som flygs med Boeing, eller är det bara SAS som väntar till 15 dagar innan för att agera då? @KalleSus kanske vet?
Nej, jag vet inte heller.
Före pandemin flög Stockholm med 1-2 737-700 och så vitt jag vet är dessa fortfarande placerade på Arlanda, men avställda.
Hittills har bara 320Neo och 319 används i flygningar från Stockholm (av SAS själva). Det finns ju dessutom 11 stycken 320 Classic av vilka många befinner sig på ARN.
Det är väl till syvende og sist en fråga om det finns personal att bemanna dessa två 737 om behovet skulle uppstå.
Dessutom känns Neapel i september kanske inte som den mest prioriterade linjen nu när allt mer trafik kommer igång.
Men som sagt, jag vet inte. Det här är rena spekulationer.

Toppen