agehall
Medlem
Nu gäller det inte återbetalning inom ramen för 24h-regeln, men jag avbokade en Z-biljett i mitten på Juni i år. Idag ledsnade jag på att inte ha hört något om detta och ligga ute med både biljett och avbokningskostnad, vilket de drog direkt från mitt kreditkort när jag avbokade, så jag ringde SAS.
Fick en trevlig norsk agent i luren och hon tyckte det lät lite konstigt men när jag grävde fram bokningsreferensen så kunde hon se att den låg i kön för behandling. Hon lovade dock att kontakta sina svenska kollegor och kolla läget.
Nu, ca 1h senare, kom kvittot på återbetalningen...
Jag är visserligen tacksam att jag fick mitt kvitto (och förhoppningsvis mina pengar) men ska det verkligen behöva ta så här lång tid? Det var ju inte ens några konstigheter - det var en helt vanlig Z-biljett med en avbokningskostnad, inget annat.
Fick en trevlig norsk agent i luren och hon tyckte det lät lite konstigt men när jag grävde fram bokningsreferensen så kunde hon se att den låg i kön för behandling. Hon lovade dock att kontakta sina svenska kollegor och kolla läget.
Nu, ca 1h senare, kom kvittot på återbetalningen...
Jag är visserligen tacksam att jag fick mitt kvitto (och förhoppningsvis mina pengar) men ska det verkligen behöva ta så här lång tid? Det var ju inte ens några konstigheter - det var en helt vanlig Z-biljett med en avbokningskostnad, inget annat.