Senaste nytt

SAS återbetalning inom 24 timmar?

Nu gäller det inte återbetalning inom ramen för 24h-regeln, men jag avbokade en Z-biljett i mitten på Juni i år. Idag ledsnade jag på att inte ha hört något om detta och ligga ute med både biljett och avbokningskostnad, vilket de drog direkt från mitt kreditkort när jag avbokade, så jag ringde SAS.

Fick en trevlig norsk agent i luren och hon tyckte det lät lite konstigt men när jag grävde fram bokningsreferensen så kunde hon se att den låg i kön för behandling. Hon lovade dock att kontakta sina svenska kollegor och kolla läget.

Nu, ca 1h senare, kom kvittot på återbetalningen...

Jag är visserligen tacksam att jag fick mitt kvitto (och förhoppningsvis mina pengar) men ska det verkligen behöva ta så här lång tid? Det var ju inte ens några konstigheter - det var en helt vanlig Z-biljett med en avbokningskostnad, inget annat.

Jag avbokade en biljett efter 22 timmar tidigare i veckan, på mitt kreditkort är det fortfarande reserverat men får väl se om de bara släpper den eller jag måste vänta på återbetalning. Har fått mail om återbetalning automatiskt.

Gjorde i stressen två felbokningar häromveckan, insåg det efter nån timme och avbokade. Fick bekräftelse om avbokning samt återbetalning med en gång.
Hade ju inte varit kul att ligga ute med de pengarna...

Jag avbokade en biljett efter 22 timmar tidigare i veckan, på mitt kreditkort är det fortfarande reserverat men får väl se om de bara släpper den eller jag måste vänta på återbetalning. Har fått mail om återbetalning automatiskt.

Använde Du BAEC-VISA så kan det ta några extra dagar...

Vart vänder man sig om det handlar om återbetalning/kreditering?

I detta fall ca 12 000 SEK som skulle krediteras omgående...nu har det gått 4 veckor...

Vart vänder man sig om det handlar om återbetalning/kreditering?

I detta fall ca 12 000 SEK som skulle krediteras omgående...nu har det gått 4 veckor...

När jag har haft problem med SAS så har det alltid krävts 3-4 veckor och 3-4 samtal. Alltid efter sista samtalet har jag fått återbetalningsbekräftelse inom några timmar.

Dåligt? Absolut.

Jag gjorde sammanlagt sex bokningar i början av mars, varav en bonusbiljett och två gånger två ungdomsbiljetter. Alla bokades av inom 24 h men debiterades direkt. Efter tre telefonsamtal till supporten fick jag tillbaka pengarna på de fyra ungdomsbiljetterna men fick vänta ytterligare två veckor på återbetalningen av den andra biljetten samt skatterna på bonusbiljetten. Det innebar att jag fick ligga ute med över 15000 i mer än sex veckor. Vid sista påminnelsen fick jag intrycket att mina återbetalningar inte hade skett överhuvudtaget om jag inte ringt. Känns inte som rutinen för återbetalningar fungerar just nu. Har inte heller blivit erbjuden någon kompensation för detta.

Toppen